رئیس شورای بانوان اتاق بازرگانی شیراز با بیان اینکه 12 درصد از کل اعضای اتاق بازرگانی شیراز را زنان تشکیل می‌دهند اظهار داشت: بانوان استان فارس در زمینه‌ صنعت و معدن، بازرگانی و کشاورزی مشغول به فعالیت هستند.
کد خبر: ۵۲۹۵
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۰ 16 February 2015

وی با بیان اینکه در حال حاضر نرخ مشارکت زنان استان فارس در امور اقتصادی12 درصد و نرخ بیکاری زنان استان 20 درصد است، عنوان کرد: سهم زنان در تصدی پست‌های مدیریتی استان کمتر از 5 درصد است.

راهدار بیان کرد: بیشترین فعالیت اقتصادی بانوان فارس در بخش آموزش با 51 درصد سهم مشارکت و کمترین فعالیت در بخش معدن و حمل و نقل با 2 درصد سهم مشارکت است.

وی با اشاره به فعالیت 5 ساله شورای بانوان اتاق بازرگانی شیراز عنوان کرد: این شورا در ابتدا متشکل از زنانی بود که تنها کارت بازرگانی داشتند اما به تدریج بانوان بسیاری به این شورا پیوستند و در حال حاضر شورای بانوان و کارآفرینان اتاق بازرگانی شیراز بدنه بسیار قوی دارد.

راهدار افزود: درحال حاضر300 نفر از زنان کارآفرین و بازرگان استان عضو این شورا هستند و از خدماتی از قبیل دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی، پیگیری امور صنفی، بازدید از مناطق کسب‌وکار استفاده می‌کنند.

وی افزود: این شورا با دستگاه‌های متولی کسب‌وکار مثل جهاد کشاورزی، آموزش‌ وپرورش و میراث فرهنگی در زمینه حل مشکلات زنان در فعالیت‌های اقتصادی همکاری و هم‌ فکری های لازم را دارد.

رئیس شورای بانوان اتاق بازرگانی شیراز از تهیه و تنظیم سند راهبردی این شورا و اجرای آن از سال 94 خبر داد و افزود: در این سند مخاطبان که شامل تمام زنان شیراز می‌شود مشخص و دسته‌بندی و برای هر کدام فضای کسب‌وکار مناسب بررسی شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار