نصب سرعت‌گیرها بدون علائم هشداردهنده باعث بروز مشکلات جدی برای سرنشینان خودرو در مسیرهای ورودی شهر دامغان یکی از گلایه‌های جدی رانندگان است.
کد خبر: ۵۲۹۷۴۲
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۹ 26 November 2017

به گزارش تابناک سمنان، یکی از کارکردهای سرعت‌گیرها جلوگیری از سرعت رانندگان در تقاطع‌ها و نزدیک میادین و یا امکان پرتردد جمعیت شهری است.

برای نصب سرعت‌گیر استانداردهای خاصی در راهنمایی و رانندگی تعریف شده است و راننده قبل از رسیدن به سرعت‌گیر از وجود آن باید خبردار باشد تا بتواند نسبت به کاهش سرعت خودرو اقدام کرده و نصب تابلوهای هشداردهنده درباره وجود سرعت‌گیرها زمینه کنترل سرعت اتومبیل را فراهم می‌کند.

در برخی از شهرها و ابتدای ورودی شهرها نصب سرعت‌گیر بدون ضوابط خاص تعریف شده در راهنمایی و رانندگی و تنها به تشخیص مسؤولان راه و شهرسازی نصب شده و حتی مشاهده شده است که نصب سرعت‌گیر بدون نصب تابلوهای هشداردهنده ایجاد شده است.

سرعت‌گیرهای نصب شده در شهرستان دامغان یکی از گلایه‌های جدی بسیاری از رانندگان عبوری این شهرستان است، بسیاری از سرعت‌گیرهای نصب شده در این شهرستان به‌ویژه در کمربندی فاقد علائم هشداردهنده و حتی غیراستاندارد است.

نصب سرعت‌گیر در نقاط کور به‌ویژه بعد از زیرگذر یکی از دغدغه‌های جدی است که بارها و بارها تعدادی از رانندگان با خبرنگار فارس در میان گذاشتند.

دیگر مطلب مطرح ‌شده در ارتباط با سرعت‌گیرها عدم رعایت استانداردهای موجود برای سرعت‌گیرها است که در کنار نداشتن ضابطه خاص عدم دید کافی، نبود علائم هشداردهنده هم به مشکلات سرعت‌گیرها را باید به آن اضافه کرد.

به‌صورت کلی در هرچند صد متر شاهد نصب سرعت‌گیرهای غیراستاندارد در شهرستان دامغان هستیم، ممکن است این سرعت‌گیرها بنا به ضرورتی که کارشناسان امور شهری تشخیص داده‌اند نصب شده است ولی انتظار است همین کارشناسان نسبت به نصب تابلوهای هشداردهنده در ارتباط با سرعت‌گیرها و نسبت به استانداردسازی آن هم دغدغه جدی داشته باشند.

عدم نصب تابلوهای هشداردهنده برای سرعت‌گیرها به‌ویژه در نقاط ابتدایی و ورودی شهر نه‌تنها زمینه‌ساز کاهش سرعت را فراهم نمی‌کند بلکه باعث بروز حوادث جبران‌ناپذیر برای راننده و سرنشینان خودرو می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار