دفتر سخنگوی دولت اعلام کرد: آنچه از سخنان آقای نوبخت درخصوص حذف کمک بلاعوض در صورت دریافت کانکس منتشر شده ناقص است.
کد خبر: ۵۳۰۴۴۴
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۰ 28 November 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛ در اطلاعیه دفتر سخنگوی دولت آمده است: دولت چند نوع کمک بلاعوض و وام بانکی برای کمک به زلزله زدگان در نظر گرفته از جمله کمک بلاعوض برای بازسازی واحدهای مسکونی و برای اسکان موقت.
دفتر سخنگوی دولت افزود: آنچه از اقای نوبخت پخش شد مربوط به اسکان موقت هموطنان است، بر این اساس خانواده های آسیب دیده از زلزله برای اسکان موقت خود می توانند یا سه میلیون وجه نقد بلاعوض دریافت کنند یا یک کانکس تحویل بگیرند . بر اساس این اطلاعیه اعطای کمک بلاعوض و وام بانکی برای بازسازی و احداث واحدهای مسکونی صدمه دیده از زلزله و همچنین کمک بلاعوض برای تهیه لوازم منزل به قوت خود باقی است. دفتر سخنگوی دولت تاکید کرد کانکس های اهدایی مردم به زلزله زدگان از این قاعده خارج است.
خبر دیگر اینکه رئیس بنیاد مسکن از برطرف شدن مشکل اسکان موقت زلزله زدگان تا یک ماه و نیم آینده خبر داد. تابش گفت : بنیاد مسکن سفارش ساخت 8 هزار واحد کانکس را به قرارگاه خاتم الانبیاء داده  که هزار واحد از انها  ساخته شده و امروز به منطقه حمل می شود ؛  به گفته  رئیس بنیاد مسکن، ارتش هم ساخت دو هزار واحد کانکس  را برعهده گرفته است.
تابش در خصوص ساخت واحدهای دائمی هم اضافه کرد: هموطنان برای ساخت واحدها با کمک تسهیلات اعطایی دولت هم می توانند خود واحد مسکونی را بسازند هم می توانند بنیاد مسکن را وکیل ساخت واحد کنند. به گفته تابش برای ساخت فضاهای عمومی و زیرساخت ها مناطق زلزله زده دولت برنامه جدا دارد  و قرار است در مصوبه ای در دولت اعتبارات آن تصویب و ابلاغ شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار