معاون شهرسازی و معماری شهرداری قزوین:
معاون شهرسازی و معماری شهرداری قزوین گفت: از 105 پلاک شهید انصاری شرقی، 73 درصد آن تملک شده است.
کد خبر: ۵۳۲۶۸۵
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۴ 02 December 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، فرزانه نظری‌پور در جلسه شورای اسلامی شهر قزوین که ظهر امروز در تالار اجتماعات این شورا برگزار شد، اظهار داشت: مسوولان شهرداری موضوع آثار تاریخی را نادیده نمی‌گیرند و وظایف خود را صحیح انجام می‌دهند.

 وی اضافه کرد: مدیران شهرداری مجری مصوبات کمیسیون ماده 5 هستند و تلاش می‌کنند در نوسازی بافت تاریخی به آثار تاریخی توجه کنند.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قزوین خاطرنشان کرد: سال 84 شهرداری قزوین برای صدور پروانه در بافت تاریخی از میراث فرهنگی در خصوص ارتفاع بناها نظرخواهی کرده است.

 این مسوول اضافه کرد: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین در صدور پروانه مشکلی ندیده و از کار شهرداری ممانعت نکرده همچنین در سال 85 مصوبه افزایش تراکم در قزوین مطرح شد و کسی مانع انجام این موضوع نشد.

 

وی یادآور شد: طرح جامع که در شورای رهبری و برنامه‌ریزی استان قزوین سال 88 تهیه شد در آن به موضوع تراکم توجه نشد و از حمام بلاغی حرفی نبود زیرا این اثر تاریخی سال 93 به ثبت رسید.

 

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قزوین اضافه کرد: سال 95 حرفی از تراکم بافت تاریخی نبود و همین دلیل شد تا شهرداری به مردم مجوز دو و سه طبقه دهد چرا در سال 96 پیرامون تراکم 2 و 3 طبقه در بافت تاریخی مطالبی بیان می‌شود.

 این مسوول با اشاره به اینکه یکصد و 5 پلاک در مجموعه شهید انصاری شرقی به عنوان اسناد فرادست دیده و عملیاتی شده است، بیان کرد: از این آمار 73 درصد تملک شده ولی هنوز در عرض 5.5 یا 6 متر این طرح اختلاف نظر است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قزوین با بیان اینکه مردم شهید انصاری شرقی 25 سال در اجرای این طرح سردرگم هستند، اظهار کرد: این طرح دو بار تغییر کرده تا آسیب کمتری به بافت تاریخی وارد شود.

 نظری‌پور با اشاره به اینکه شهید انصاری شرقی تکمیل کننده غربی است و رینگ داخلی غرب به شرق را اتصال می‌دهد، ابراز کرد: مردم ساکن در طرح شهید انصاری شرقی بارها به مدیران و اعضای شورای اسلامی شهر قزوین مراجعه کردند و خواستار رفع مشکلات هستند به همین دلیل باید مسوولان مربوطه در این راستا اقدامات لازم انجام دهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار