در جلسه معارفه مدیر کل جدید حمل و نقل اردبیل مطرح شد؛
در جلسه تودیع و معارفه مدیران کل حمل و نقل استان اردبیل، مدیران دستگاه های اجرایی به ایمنی جاده های این استان و ثبت کمترین میزان حوادث رانندگی تاکید کردند.
کد خبر: ۵۳۴۹۳
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۲ 27 June 2015
به گزارش مهر، در آیین تودیع و معارفه مدیران حمل و نقل اردبیل، مدیر کل سابق حمل و نقل و پایانه های استان اردبیل با ارائه آمار عملکرد خود طی سال های گذشته به تشریح وضعیت حمل و نقل کالا و مسافر و ایمنی جاده های استان پرداخت.

عبدالحسین علی اکبری با بیان اینکه سال گذشته ۳.۳ میلیون تن بار از طریق ۹ هزار و ۸۰ ناوگان باری جابه جا شده است، تصریح کرد: ۲۷۲ هزار دستگاه سفر و ۳۱۹ هزار سفر توانسته اند ۲.۳ میلیون نفر مسافر را نیز جابه جا کنند.

وی با اذعان به فعالیت ۸۷ شرکت حمل و نقل در اردبیل اضافه کرد: حمل و نقل استان در تلاش بوده با هدف ارتقا سطح کیفی خدمات فروش بلیط اینترنتی را از سال ۹۱ فعال کند که هر چند رشد چشمگیری در فروش طی سال های اخیر گزارش شده اما رقم آن باید افزایش یابد.

مدیر کل سابق حمل و نقل و پایانه های استان از جمله آمارهای قابل تامل را تعداد تصادفات دانست و گفت: سال گذشته ۷۳۵ تصادف خسارتی و ۴۸۲ تصادف فوتی و جرحی به ثبت رسیده و بر اساس آمار اعلام شده از سوی پزشکی قانونی تعداد متوفیان ۱۸۹ نفر و تعداد مجروحان ۴۳۱ نفر عنوان شده است.

وی تاکید دارد که با وجود افزایش تصادفات فوتی اردبیل از کمترین تلفات جاده ای برخوردار است و یکی از عوامل بازدارنده کاهش تصادفات و تخلفات نصب دوربین های ثبت تخلفات است.

به گفته علی اکبری علاوه بر ۳۹ سایت نظارت تصویری که به دلیل نبود فضای مناسب تعداد آن افزایش نیافته، هشت دوربین ثبت سرعت نیز در محورهای اصلی نصب شده و امسال در محور ارجستان نیز نصب خواهد شد.

این مسئول از بهره برداری از ۹ مجتمع خدماتی طی سال های اخیر یاد کرد و گفت: هفت مجتمع نیز در حال ساخت داریم و به ویژه در محور سرچم مجتمع در حال ساخت بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با تکمیل آن ایمنی این جاده ارتقا خواهد یافت.

مدیر کل سابق حمل و نقل و پایانه های استان ممانعت از توقف و مسافر گیری اتوبوس ها در میادین شهری را از طرح های موفق دیگر  دانست و گفت: به واسطه اجرای این طرح از سال گذشته آمار مسافر جابه جا شده و سفرهای انجام شده افزایش یافته است.

کاهش ۳۴ درصدی تصادفات در سال جاری

در این مراسم جانشین پلیس راه استان اردبیل نیز تصادفات جاده ای استان را رو به کاهش عنوان کرد و گفت: در سه ماهه نخست سال جاری تصادفات جاده ای ۳۴ درصد کاهش یافته است.

سهراب حیدریان با تاکید به تاثیرگذاری مطلوب دوربین های نظارتی در کاهش تصادفات افزود: به ویژه در محورهای گرمی، بیله سوار- جعفرآباد و اردبیل مشگین شهر دوربین ها تاثیر مطلوب و محسوس داشته اند.

وی با تاکید به اینکه کمترین حوادث رانندگی کشور در جاده های استان به ثبت رسیده است، تصریح کرد: در مقایسه با سایر استان ها تعداد تصادفات و تعداد فوتی های ناشی از تصادفات در این استان به مراتب کمتر است.

جانشین پلیس راه استان در عین حال به ضرورت ساخت دو پاسگاه در اردبیل تاکید کرد و گفت: ما چهار مصوبه پاسگاه داریم که دو مورد برای جابه جایی و دو مورد ساخت است و انتظار می رود ساخت آن در دستور کار قرار گیرد.

در این مراسم مدیر کل جدید حمل و نقل و پایانه های استان اردبیل نیز گفت: به دلیل حضور قبلی خود در این دستگاه اجرایی نیازی به ارائه برنامه نمی بینم.

علی رحمتی افزود: خدمت در این سمت خواسته خود بنده نبود و به دلیل اینکه تکلیفی مقرر شد در این سمت خدمت خواهم کرد.

وی سرمشق مدیران در تصمیم گیری را سند چشم انداز ۱۴۰۴ و برنامه های اقتصاد مقاومتی دانست و اضافه کرد: در اجراییات نیز توجه به برنامه های ابلاغی مورد توجه است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار