با ورود دو دستگاه دكل پیشرفته جدید به موقعیت دریایی فاز ۱۳ پارس جنوبی، سرعت حفاری در این حوزه گازی به سه برابر وضعیت فعلی افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۵۳۶۵۹
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۷ 27 June 2015
تابناک بوشهر: به نقل از روابط عمومی شركت نفت و گاز پارس، مجری طرح توسعه فاز ۱۳ گفت: مطابق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، دومین دكل حفاری مورد نیاز این بخش مخزنی از نوع دكل‌های پیشرفته (Super Rig) به موقعیت عملیاتی وارد شد كه طی هفته جاری با استقرار بر روی جكت بخش C، مراحل حفاری این بخش را آغاز خواهد كرد.

پیام معتمد از اتمام مراحل نصب جكت C این پروژه خبر داد و افزود: با نهایی شدن مراحل نصب این سازه دریایی، دكل جدید طی روزهای آینده بر روی جكت نصب شده، عملیات خود را آغاز خواهد كرد.

به گفته وی، این دكل برای حفاری ۱۱ حلقه چاه گازی این موقعیت مخزنی در نظر گرفته شده است كه انتظار می‌رود با توجه به كیفیت این دستگاه و برخورداری از توان راهبری و عملیاتی در حوزه اجرایی سازمان كارفرما و پیمانكار،‌ اجرای این مرحله در زمان بندی پیش‌بینی انجام شود.

وی افزود: همچنین طی هفته‌های آینده، دكل سحر یك مربوط به شركت حفاری شمال نیز در موقعیت B این فاز كار خود را آغاز خواهد كرد كه به این ترتیب با افزایش تعداد دكل های این پروژه به سه دستگاه، سرعت عمل بیشتری برای دستیابی به اهداف تولید گاز در این بخش از میدان ایجاد خواهد شد.

در حال حاضر، بخش حفاری فاز ۱۳ در مجموع موقعیت های A و B  دارای بیش از ۶۰ پیشرفت فیزیكی است.

طرح توسعه فاز ۱۳ پارس جنوبی توسط كنسرسیومی از شركت‌های شركت پترو پایدار ایرانیان، شركت مپنا، صدرا (شركت صنعتی دریایی ایران) به عنوان پیمانكاران اصلی و با همكاری شماری از سازندگان و پیمانكاران ایرانی و خارجی در حال اجراست.

هدف از طرح توسعه فاز ۱۳ پارس‌جنوبی تولید روزانه ۵۰ میلیون مترمکعب گاز طبیعی شیرین، ۸۰ هزار بشکه میعانات گازی، ۴۰۰ تن گوگرد، سالانه ۱.۱ میلیون تن گاز مایع و یک میلیون تن گاز اتان به منظور تامین خوراک صنایع پتروشیمی است.

منبع: مهر
برچسب ها: پارس جنوبی ، حفاری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار