هفته نامه «چشم انداز اردبیل» پیشنهاد کرد؛
هفته نامه چشم انداز اردبیل با طرح پیشنهاد راه اندازی کمپین «حذف کتاب از زیرمانیتور»، خواستار مسئولیت پذیری دستگاههای ذیربط در این باره شد.
کد خبر: ۵۴۰۷۲۱
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۴ 19 December 2017
به گزارش تابناک اردبیل، هفته نامه سیاسی- فرهنگی چشم انداز اردبیل در هشتادویکمین شماره خود نوشت: سالیان سال است که در بسیاری از دستگاههای اداری ایران و منجمله استان اردبیل، حبس کتاب در زیر مانیتور مدیران و کارمندان، فرهنگ دوستان و اهل اندیشه را آزار می دهد؛ عادتی زشت و زننده که خانواده دیوانسالاری خواسته یا ناخواسته برای عملی کردن توصیه های پزشکی و به منظور تنظیم ارتفاع مانیتور و مقابله با دیسک گردن و کمر و دردهای ستون فقرات، همدیگر را به بهره گیری از کتاب در این مورد خاص تشویق و ترغیب می کنند.
 
چشم انداز اردبیل با توجه به مسئولیت اجتماعی خود از عموم گروههای مردم نهاد فعال(NGO) در حوزه فرهنگ و کتاب در استان اردبیل درخواست می کند برای تحقق عملی این مهم، مسئولیت اجرای کمپین «حذف کتاب از زیرمانیتور» در استان را پذیرفته و در این باره نقش آفرین باشند.
 
ناگفته پیداست که پذیرش مسئولیت اجرای این کمپین، نافی مسئولیت همه رده های مسئولان استان، تریبون های نماز جمعه، فرهیختگان و عموم رسانه ها نیست تا بلکه از این طریق، حرمت کتاب حفظ شود.
 
 
پیشنهاد اولیه برای اجرای طرح این است که مدیران و کارکنان موظف شوند تا روزانه بخشی از وقت خود را به مطالعه کتاب اختصاص دهند و توان خود را برای انجام خدمات رسانی به مردم و گره گشایی از کار ارباب رجوع به کار بندند.
 
ضمن این که اهدای این کتب به کتابخانه ها می تواند به غنای بیشتر کتابخانه ها کمک کند.
یادمان نرود که کتابها در زیر مانیتورها و ارباب رجوع در سیستم بیمار بوروکراسی متحمل فشار جانفرسایی هستند و باید برای رهانیدن آنان کاری جدی کرد.
 
چشم انداز اردبیل منتظر اجرای این پیشنهاد و ایده از سوی گروههای مردم نهاد NGO ها است.
 
هفته نامه سیاسی فرهنگی چشم انداز اردبیل به عنوان اولین نشریه توسعه محور و با رویکرد پیشرفت و توسعه از فروردین سال 1392 فعالیت خود را آغاز کرده و شمالغرب كشور شامل استانهاي آذربايجان شرقي، آذربايجان غربي، اردبيل و زنجان توزیع می شود.
 
انتهای پیام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار