یک مسئول سابق وزارت اقتصاد:
همزمان با انتشار گزارش‌های رسمی مبنی بر کاهش رتبه و حجم سرمایه گذاری خارجی ایران در دو سال اخیر، یک مسئول سابق وزارت اقتصاد گفت: سرمایه گذاری خارجی را نمی توان با بیانیه‌های هسته‌ای تقویت کرد.
کد خبر: ۵۴۰۸۹
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۰۳:۲۳ 29 June 2015
به گزارش تابناک یزد این مقام مسئول سابق در وزارت اقتصاد در ارتباط با چرایی افت شاخص سرمایه گذاری خارجی ایران و نزول 14 پله‌ای رتبه ایران در دنیا به خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، گفت: باید توجه داشت که سازوکار اقتصادی و بخصوص سرمایه گذاری خارجی با استراتژی دعوت افزایش نمی یابد.

وی ضمن اشاره به اظهارات مسئولان دولت یازدهم مبنی براینکه بعد از مذاکرات ژنو شرایط برای سرمایه گذاری خارجی تسهیل شده است، افزود: دعوت ایران برای جذب سرمایه گذاری خارجی نیازمند تقویت پیش‌نیازهایی در اقتصاد است.

این مسئول سابق در وزارت اقتصاد جذب سرمایه گذاری خارجی را نیازمند تقویت بازار داخلی و رساندن شاخص های اقتصادی به استانداردهای دنیا دانست و ادامه داد: اینکه سرمایه گذاری خارجی را به سرنوشت مذاکرات هسته ای ربط دهیم موضوعی غلط است.

وی همچنین تأکید کرد: ربط دادن سرمایه گذاری خارجی به مذاکرات هسته ای خیلی سریع جواب نمیدهد چرا که قبل از آن باید پیش نیازهای تمام بخش های اقتصادی تقویت شده باشد.

وی البته این را هم گفت که جذب سرمایه گذاری خارجی و تقویت این شاخص اقتصادی را نمی توان به یک بیانیه هسته ای وصل کرد.

به گزارش تسنیم، جدیدترین گزارش سرمایه گذاری خارجی آنکتاد که هفته گذشته به طور همزمان در سراسر جهان منتشر شد حکایت از آن داشت که در نخستین سال اجرای توافق موقت هسته ای و در نخستین سال فعالیت دولت یازدهم سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در کشور 31 درصد کاهش یافت و رتبه ایران در رده بندی جهانی از این نظر 14 پله سقوط کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار