کد خبر: ۵۴۱۵۵۲
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۶ 20 December 2017

به گزارش تابناک اردبیل، یوسف خدادادی پیش از ظهر امروز در جلسه طرح صیانت از منابع آب کشور در دادگستری اردبیل اظهار داشت: امروزه شاهد این هستیم که در سطح کشور آب‌های زیرزمینی کاهش پیدا کرده است که این امر بسیار نگران‌کننده بوده و باید در راستای جلوگیری از این امر اقدام شود.

وی بیان کرد: دلایل مختلفی برای مخاطرات پیش رو و کاهش این نعمت الهی وجود دارند که از جمله آنها حفر چاه‌های غیرمجاز، استفاده غیراصولی و غیرصحیح و غیرعلمی از آب‌های زیرزمینی و استفاده از آن در مصارف کشاورزی، صنعتی و شرب است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل با اشاره به تشکیل چهار کارگروه و تعیین مسئولان، اعضا و وظایف آنان در این زمینه گفت: کارگروه‌های حفاظت انتظامی و قضایی، مدیریت و بهینه‌سازی مصرف آب، آموزش و اطلاع رسانی و فرهنگ‌سازی برای این طرح تشکیل شده است.

خدادادی تصریح کرد: مردم و مسئولان باید در این موضوع ورود جدی کنند چرا که ظاهر قضیه این است که تا 15 سال آینده اگر تلاش کنیم شاید بتوانیم افت و کاهش سطح آب‌های زیرزمینی را جبران کنیم که این نشان از بحرانی بودن شرایط در این حوزه است.

وی افزود: در استان اردبیل 650 حلقه چاه غیرمجاز وجود داشته است که با حمایت دستگاه قضایی و ورود آب منطقه‌ای اردبیل این تعداد به 150 حلقه کاهش یافته است که از اقدامات در دستور کار مسدود کردن همین تعداد چاه باقیمانده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: نکته مهم اقدامات پیشگیرانه است که باید تلاش شود کشاورزان، فعالان در بخش معادن و صنعت‌گران از آب موجود به صورت علمی استفاده کنند تا بتوانیم این امانت الهی را که متعلق به نسل حاضر و آینده است حفظ کرده و تحویل آیندگان بدهیم.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار