از 15 تا 30 دی ماه سال جاری
کارشناس مسؤول بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: بسیج ملی تغذیه با هدف فرهنگسازی و اصلاح الگوی تغذیه جامعه در سطح کشور و استان از 15 تا 30 دی ماه سال جاری برگزار می‌شود.
کد خبر: ۵۴۲۷۰۳
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۲ 24 December 2017
عطیه رزازی در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک در قزوین اظهار داشت: هر سال بسیج ملی تغذیه با هدف فرهنگ‌سازی و اصلاح الگوی تغذیه جامعه در  سطح کشور برگزار می‌شود و هدف از اجرای آن، کاهش شیوع عوامل خطر تغذیه‌ای بیماری‌های غیرواگیر از جمله کاهش مصرف قند، نمک و چربی، افزایش مصرف سبزی و میوه و حبوبات و پیشگیری و کنترل اضافه وزن و چاقی است.

* «چاقی، تهدید امروز و فردا»

وی گفت: در سال جاری همانند سال‌های گذشته، بسیج  ملی با شعار «چاقی، تهدید امروز و فردا» از روز 15 تا 30 دی ماه با همکاری تمام بخش‌های ذیربط از جمله آموزش و پرورش، صدا و سیما، بهزیستی، شهرداری، معاونت‌های بهداشت و درمان، حوزه‌های علمیه، شرکت ملی نفت و نیروی انتظامی، سپاه و پایگاه‌های مقاومت بسیج، در استان برگزار می‌شود.

کارشناس مسؤول بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی  استان قزوین عنوان کرد: یکی از اهداف برگزاری این برنامه ارتقا آگاهی، نگرش و عملکرد جامعه در خصوص  رهنمودهای غذایی ایران، به ویژه کاهش مصرف قند، نمک و چربی و افزایش مصرف سبزی، میوه و حبوبات است.

رزازی تصریح کرد: حساس‌سازی سیاستگذاران و مسؤولان مرتبط با سلامت تغذیه‌ای جامعه در بخش‌های ذیربط، ترغیب صنایع غذایی برای تولید محصولات غذایی کم قند، کم نمک و کم چرب، حساس‌سازی و جلب همکاری رسانه‌های جمعی برای آموزش مردم، فرهنگ‌سازی تغذیه صحیح و استفاده از ظرفیت‌های موجود در سایر بخش‌ها برای فرهنگ‌سازی و آموزش تغذیه سالم از دیگر اهداف این برنامه است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار