رئیس شورای شهر قزوین:
رئیس شورای اسلامی شهر قزوین گفت: فعالیت اینترنتی خودروهای شخصی در واقع دست تو جیب کردن رانندگان تاکسی است و وضعیت اقتصادی آن‌ها را با مشکلاتی مواجه می‌کند.
کد خبر: ۵۴۶۸۱۰
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۳ 02 January 2018

 حکمت‌اله داودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک در قزوین اظهار داشت: مسافرکشی مسافران طبق قانون زیر نظر شهرداری قزوین است به همین دلیل همه باید مطیع آن باشند.

وی افزود: هر کسی بخواهد برخلاف قانون عمل کند نظم و انضباط شهری به هم می‌ریزد به همین دلیل فعالیت اینترنتی خودروهای شخصی غیرقانونی است.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین خاطرنشان کرد: فعالیت اینترنتی خودروهای شخصی در واقع دست تو جیب کردن رانندگان تاکسی است و وضعیت اقتصادی آن‌ها را با مشکلاتی مواجه می‌کند.

داودی با اشاره به اینکه اکنون چهار هزار و 700 دستگاه تاکسی در سطح شهر قزوین فعالیت می‌کنند، بیان کرد: یک هزار دستگاه بیشتر از ظرفیت این شهر است به همین دلیل به سختی درآمد رانندگان می‌تواند هزینه‌ها را پوشش دهد.

این مسؤول مطرح کرد: اگر فعالیت اینترنتی خودروهای شخصی در سطح شهر قزوین افزایش یابد درآمد رانندگان تاکسی تحت تأثیر قرار گرفته و کاهش می‌یابد که این وضعیت صلاح نیست.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به فضای رقابت بین رانندگان در جابه‌جایی مسافران عنوان کرد: اگر قرار است رقابتی ایجاد شود، باید بین آژانس‌ها و تاکسی‌ها باشد.

داودی با بیان اینکه باید نظارت بر فعالیت اینترنتی خودروهای شخصی در سطح شهر قزوین شفاف و پررنگ باشد، خاطرنشان کرد: اگر یک حادثه اتفاق بیفتد، هیچ‌کس پاسخگو نیست و در سال‌های گذشته هم حوادثی رخ داده و در سطح شهر قزوین ناامنی ایجاد شده است.

وی گفت: فعالیت اینترنتی خودروهای شخصی امنیت شهر قزوین را زیر سؤال می‌برد و اگر فردا حادثه‌ای رخ دهد، مسؤولان مرتبط با فعالیت این خودروها زیر سؤال می‌روند.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین با بیان اینکه فصل‌الخطاب همه کارها قانون است، یادآور شد: هیچ خودرویی برخلاف قانون نمی‌تواند نسبت به جابه‌جایی اینترنتی مسافران اقدام کند.

داودی اذعان کرد: تعداد خودروها در جابه‌جایی مسافران باید متناسب با جمعیت شهری باشد تا رانندگان بتوانند به راحتی هزینه‌های خود را با کسب درآمد مناسب پوشش دهند.

این مسؤول توضیح داد: مسؤولان استانی هم در برخورد با فعالیت اینترنتی خودروهای شخصی باید همراه با مجموعه مدیریت شهری باشند تا در جلوگیری از فعالیت‌های آن‌ها موفق عمل کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین تصریح کرد: مسؤولان مربوطه در شهرداری قزوین پیگیری‌های لازم را در برخورد با فعالیت اینترنتی خودروهای شخصی انجام دهند و در این راستا مصمم باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار