تخم مرغ در بازارچه‌های میادین شهری و فروشگاه‌های زنجیره‌ای فارس به قیمت هر کیلو ۶ هزار تومان عرضه می‌شود.
کد خبر: ۵۴۶۹۰۱
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۳ 02 January 2018

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: هدایت الله رحیمی مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با بیان اینکه واردات تخم مرغ موجب تعادل قیمت آن در بازار تا پایان هفته می‌شود، گفت: قیمت تخم مرغ در بازارچه‌های میادین شهری و فروشگاه‌های زنجیره‌ای استان هر کیلو ۶ هزار تومان و در سایر فروشگاه‌های شهری با توجه به هزینه توزیع ۶ هزار و ۲۰۰ تا ۶ هزار و ۳۰۰ تومان تعیین شده است.

وی اظهار داشت: قیمت هر کیلو تخم مرغ، دربِ مرغ‌داری‌ها هم ۵ هزار و ۳۰۰ تومان اعلام شده است.

رحیمی با بیان این که کمبودی در تولید و عرضه تخم مرغ در بازار استان نداریم، از مردم خواست در صورت مشاهده هر گونه گران فروشی با سامانه ۱۲۴ یا شماره ۳۲۳۴۰۰۰۰ تماس بگیرند.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به گرانی تخم مرغ در روز‌های اخیر، تصریح کرد: مهم‌ترین عامل افزایش قیمت این محصول، شیوع آنفولانزای مرغی در عمده استان‌های تولید کننده تخم مرغ در کشور یعنی تهران، البرز و قزوین است.

رحیمی ادامه داد: در منطقه خاورمیانه هم کشور‌هایی نظیر ترکیه و آذربایجان در زمینه صادرات تخم مرغ و تعادل بخشی به بازار مصرف فعالیت می‌کنند که بخشی از تولیدات آن‌ها هم درگیر این بیماری شده است.

در استان فارس ۵۳ واحد مرغ تخم گذار و پرورش پولت به ظرفیت سه میلیون و ۸۴۰ هزار قطعه در هر دوره فعال است و سالانه حدود ۴۵ هزار تن تخم مرغ در استان تولید می‌شود که ۸۰ درصد از نیاز مردم فارس را تامین می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار