عضو شورای اسلامی شهر شیراز خواستار برداشته شدن موانع و بروکراسی‌های اداری از سر راه خیران شد.
کد خبر: ۵۴۷۴۰۶
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۰ 03 January 2018

تابناک فارس به نقل از تسنیم: علی ناصری امروز در جلسه هیئت مدیره مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز شیراز اظهار داشت: این مجمع یکی از مجامع فعال در عرصه خیران بوده و تاکنون نیز تاثیر بسزایی در موضوع فرهنگ‌سازی و ارتقاء فرهنگ شهروندی داشته که از مهم‌ترین آن اجرای طرح‌های همیاران مهربان ترافیک است.

ناصری با اشاره به اینکه اعضای هیئت مدیره مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز شیراز را مدیرانی با کوله‌باری از تجربه، دانش و دغدغه تشکیل می‌دهند افزود: این افراد در عین فرهیختگی برای برطرف کردن مسائل فرهنگی و اجتماعی شهر شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت(ع)، شهر علم، فرهنگ و ادب و شهر گل و بلبل دغدغه دارند.

وی بیان کرد: در نخستین فرصت، زمینه حضور اعضای هیئت مدیره مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز در جلسه با اعضای شورای شهر شیراز فراهم می‌شود و باید تلاش کنیم از پتانسیل خیران بیشتر استفاده شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: در جلسه مشترک اعضاء شورای اسلامی شهر شیراز با خیران شهرساز و فرهنگ‌ساز راهکارها و نیازسنجی‌های مختلف بررسی و ویژگی‌های خاص طرح‌ها دنبال شود تا به نتیجه مطلوب دست یابد.

ناصری با اشاره به اینکه شهر شیراز یکی از شهرهای پیشرو کشور در زمینه انجام فعالیت‌های خیران است بیان کرد: معتقدیم باید طوری برنامه‌ریزی شود که خیران دچار بروکراسی‌های اداری نشوند.

وی افزود: در همین زمینه تلاش می‌کنیم با هوشمندسازی بسیاری از بخش‌های شهرداری از جمله اجرای طرح سامانه یکپارچه‌سازی‌ مدیریت املاک که در راستای اقتصاد مقاومتی، بتوانیم بسیاری از مسائل را شفاف‌سازی و بروکراسی‌های اداری نیز برداشته شود.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز به نمونه‌ای از گرفتاری خیران در بروکراسی اداری اشاره کرد و افزود: یکی از این خیران چنان در بروکراسی ‌اداری گرفتار شد، که پس از گذشت مدتی به رحمت ایزدی پیوست و نتوانست طرح مورد نظر خود را به یک سرانجام مطلوب برساند.

در این نشست سیروس پاک‌فطرت عضو شورای اسلامی شهر شیراز و عضو هیئت مدیره مجمع خیران شهرساز و فرهنگ‌سازی شیراز نیز به ارائه گزارشی از فعالیت‌های این مجمع پرداخت.

وی بیان کرد: معتقدیم باید شورای اسلامی شهر شیراز در حمایت از فعالیت‌های خیرخواهانه در این کلان‌شهر مصوباتی داشته باشد و از آنان حمایت بیشتر کند.

مدیرعامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز شیراز نیز در این نشست اظهار داشت: در چند سال گذشته با مشارکت خیران این مجمع، طرح‌های مختلف فرهنگی در زمینه ساخت کتابخانه، مسجد و حتی درمانگاه در مناطق کمتربرخوردار اجرایی شده است.

دستغیب یکی از طرح‌های تاثیرگذار مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز شیراز را اجرای طرح همیاران مهربان ترافیک عنوان کرد و گفت: نحوه اجرای این طرح به برخی از شهرداری‌ها و پلیس راهور کشور ارائه شده که امیدواریم شاهد اجرای آن باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در جلسه امروز نیز پلیس راهور شهرستان فسا خواستار کمک در اجرایی شدن طرح همیاران ترافیک در این شهرستان شده است که با حضور رئیس پلیس راهور این شهرستان، موضوع‌های مختلف و مرتبط با آن بررسی و پیشنهادات نیز ارائه شد.

عبدالرضا دستغیب افزود: خیران امروز نیازمند حمایت‌های معنوی مسئولان هستند و باید طوری برنامه‌ریزی کرد تا بتوانند در کمترین زمان ممکن طرح‌های خود را به نتیجه برسانند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار