معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: امسال پیش‌بینی می‌کنیم بیش از ۷۰۰ هزار تن گندم در استان تولید شود و ۶۲ مرکز خرید و ترانزیت بتوانند بیش از نیم میلیون تن گندم را از کشاورزان خریداری کنند.
کد خبر: ۵۵۳۲۹
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۷ 30 June 2015

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، میرجمال الدین پورپیغمبر پیش از ظهر امروز در بازدید از مراکز خرید گندم در اردبیل اظهار داشت: 80 هزار هکتار از اراضی آبی و 280 هزار هکتار از اراضی دیم استان در سال گذشته به زیر کشت گندم رفته بود و با وجود خشکسالی سال‌های گذشته امسال از میزان و پراکنش مناسب بارندگی برخوردار بودیم.

وی تصریح کرد: با توجه به فعالیت موثری که کارکنان جهاد کشاورزی در شبکه‌های نظارت و پیش آگاهی در زمینه جلوگیری از خسارت علف‌های هرز و بیماری و آفات گندم بهویژه زنگ زرد و فوزاریوم خوشه انجام دادند، خوشبختانه محصولات برداشت شده از لحاظ ارزش غذایی از کیفیت مطلوبی برخوردار هستند.

پورپیغمبر بیان کرد: امسال پیش‌بینی می‌کنیم بیش از 700 هزار تن گندم در استان تولید شود و 62 مرکز خرید و ترانزیت بتوانند بیش از نیم میلیون تن گندم خریداری کنند که تاکنون از شهرستان‌های شمال استان بالغ بر 320 هزار تن خریداری شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: اداره کل غله استان با تمهیدات لازم مراکز ترانزیت گندم در مناطق تولید را دایر کرده و نسبت به بارگیری و حمل گندم مازاد استان به استان‌های همجوار گیلان، آذریایجان شرقی و نیز البرز به صورت شبانه‌روزی اقدام می‌کند.

وی افزود: تعاون روستائی استان نیز به صورت 24 ساعته در مراکز خرید مباشرتی مشغول خرید گندم از کشاورزان بوده و هیچ مشکل جدی در زمینه خرید گندم از کشاورزان وجود ندارد و عملیات خرید تا آخر فصل برداشت همچنان با قدرت و قوت خود انجام خواهد شد.

پورپیغمبر اظهار کرد: سیلوها و انبارهای بخش خصوصی موجود در استان ظرفیت انبار و نگهداری 300 هزار تن گندم را دارند که با افزایش ظرفیت جدید بخش خصوصی این میزان به 350 هزار تن در امسال و 400 هزار تن در سال آینده افزایش خواهد یافت که قسمتی از مازاد تولید گندم در شمال استان به شهرستان‌های اردبیل و مشگین‌شهر ترانزیت می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: با توجه به ضرورت امر، امسال از فضای 100 هزار تنی انبار روباز روح‌کندی نیز برای تسریع و روان‌سازی خرید استفاده شد و امیدواریم برنامه‌ریزی‌ها و تلاش‌های تمامی تلاشگران جهاد کشاورزی استان موجبات رضایت گندم‌کاران را در پایان فصل فراهم آورده و ضریب اطمینان تولید و امید به آینده گندمکاران را افزایش دهد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار