امام جمعه کازرون گفت: بایدهایی که گفته می‌شود باید عملی شود و این وظیفه قوه سه گانه و در رأس آن‌ها رئیس جمهور و دولت است که باید عمل کنند.
کد خبر: ۵۵۷۴۶۴
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰ 27 January 2018

تابناک فارس به نقل از فارس: حجت‌الاسلام محمد خرسند در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با اشاره به شهادت حضرت صدیقه کبری(س) اظهار داشت: برای شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) دو روایت است که هر دو روایت را باید طبق نقل قول‌ها سه روز احترام گذاشت و از مجالس شادی خودداری کرد.

وی با اشاره به دوازدهم بهمن و 39 سالگی انقلاب جمهوری اسلامی ایران گفت: با توجه به شیطنت‌ها و طمع‌های دشمن که به کشور ما دارند دهه فجر امسال باشکوه‌تر و مردمی‌تر از سال‌های گذشته بایدبرگزار شود.

امام جمعه کازرون با بیان اینکه دستاوردهای انقلاب برای جوانان در دانشگاه‌ها و مدارس باید گفته و تبین شود شود افزود: دشمن با استفاده از شبکه‌های مجازی و تبلیغات قصد خوب نشان دادن چهره زشت و منحوس پهلوی دارد تا بگویند ما پیش از انقلاب بهتر بودیم.

خرسند خواستار هوشیاری جوانان شد و گفت: رژیم پهلوی را از دیدگاه خودشان باید بشناسیم و کتاب‌هایشان را بخوانیم تا میزان وابستگی به بیگانگان، فساد اخلاقی و مالی آنها روشن شود.

خطیب جمعه کازرون با بیان اینکه رژیم پهلوی اصلش نامشروع و فاسد بود اظهارداشت: جمهوری اسلامی شجره طیبه است که اصلش سالم است اما در فرع شاید مشکلاتی باشد که باید اصلاح شود.

وی اضافه‌کرد: از فرصت دهه فجر برای تبین نقش انقلاب اسلامی به‌ویژه برای نسل جوان در مدارس و دانشگاه‌ها باید استفاده کرد.

خرسند با بیان اینکه میزان قاچاق طبق آمار از ۲۵ میلیارد دلار رسیده به ۱۵ هزار میلیارد دلار که خود نقطه مثبتی است افزود: در اقتصاد و تولید ما به علت ورود قاچاق مشکل دارد و باید خلاء و این موضوع را شناسایی و رفع شود.

امام جمعه کازرون گفت: منطقه ویژه اقتصادی کازرون که مصوب و جانمایی شده و مقداری از اقدامات آن نیز انجام شده، که رونق آن در استقرار گمرک در شهرستان کازرون است.

وی تاکید کرد: با توجه به نزدیکی کازرون به بنادر جنوبی به‌ویژه بوشهر می‌تواند بارانداز مناسبی برای فعالیت‌های اقتصادی باشد که مسوولان استقرار گمرک را پیگیری و تسریع کنند که امیدواریم این کار به نتیجه برسد و گمرک در کازرون مستقر شود که رونق اقتصادی در شهرستان به وجود آیند.

خرسند با اشاره به گفت‌وگوی رئیس جمهور با مردم از طریق رسانه ملی گفت: مردم انتظار حرف‌های جدید و اقدامات عملی و امیدوارکننده دارند ولی صحبت‌های وی همیشگی و وعده‌های دوران انتخابات بود و از اقدامات عملی و کمتر شدن مشکلات معیشتی مردم چیزی نشنیدیم و ندیدیم.

امام جمعه کازرون گفت: از اقدامات صورت گرفته تشکر می‌کنیم اما انتظار از گفت‌وگوی رئیس جمهور با مردم خیلی فراتر و بیشتر از این بود که شنیدیم و امیدواریم خدمات شایسته را به مردم ارائه دهیم.

وی تصریح کرد: بایدهایی که گفته می‌شود باید عملی شود و این وظیفه قوه سه گانه و در رأس آن‌ها رئیس جمهور و دولت است که باید عمل کنند.

خطیب جمعه کازرون با بیان اینکه رئیس جمهور می‌گوید درآمدزایی خوبی داشته‌ایم ولی مشکلات باقی است همخوانی ندارد افزود: دلار به مرز پنج هزار تومان نزدیک می‌شود و بانک مرکزی که زیر نظر دولت است چه کاری می‌کنند و اگر مشکل ارزی نداریم چرا به موقع تزریق نمی‎شود که بازار سیاه به وجود نیاید.

خرسند گفت: موسسات مالی که هزاران میلیارد جمع می‌کنند و دفترهای فراوان در سطح کشور دایر می‌کنند چطور است که بعد از مدتی می‌گویند غیرمجاز است؟ پس معلوم است بانک مرکزی وظیفه خود را درست انجام نداده است.

خطیب جمعه کازرون با بیان اینکه مردم در گفت‌وگوی تلویزیونی رئیس جمهور انتظار شنیدن پاسخ سوالاتشان داشتند که اینطور نشد، افزود: امیدواریم دولتمردان جدیت بیشتری از خود نشان دهند و اقتصاد مقاومتی و معیشت و اشتغال را ببینند و اقدامات جدی کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار