عضو انجمن کاشی و سرامیک استان یزد:
عضو انجمن کاشی و سرامیکی یزد با اشاره به وجود مشکلات متعدد در بخش صنعت سرامیک و کاشی استان یزد، گفت: دولت به تعهداتش در برابر بخش خصوصی عمل‌نکرده است.
کد خبر: ۵۵۹۷۷۷
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۰ 31 January 2018

به گزارش تابناک یزد، محمدحسین فرشاد پور عصر امروز در نشست انجمن کاشی و سرامیک استان یزد با اشاره به اینکه دولت نسبت به صنایع بخش خصوصی بی‌تفاوت است و به بسیاری از تعهدات خود به صنایع بخش خصوصی عمل‌نکرده است، تصریح کرد: صنایع کاشی سرامیک نیز با معضلات و مشکلات متعددی روبرو هستند.

این صنعت‌گر یزدی با اشاره به رکود و مشکلات متعددی که کارخانه‌های کاشی و سرامیک در فروش محصولات خود با آن روبرو هستند، تصریح کرد: ماشین‌آلات بسیاری از کارخانه‌ها نیاز به جایگزینی دارند.

بنابه گزارش خبرگزاری فارس از یزد، وی در این راستا ادامه داد: بااین‌وجود ارز مورد نیاز این مهم با نرخ آزاد در اختیار صنعتگران قرار می‌گیرد و این در حالی است که ارز بسیاری از کالاهای وارداتی در این عرصه با ارز مبادلاتی است.

عضو انجمن کاشی و سرامیک استان یزد با اشاره به مشکلات صادرات در این صنعت، ادامه داد: بسیاری از بازارچه‌های مرزی و گمرک‌ها با کمبود امکانات مواجه هستند و ترخیص کالاها نیز از این گمرک‌ها امری زمان‌بر و با روند اداری طولانی است.

فرشاد پور با انتقاد از اینکه دولت از کارخانه‌ها و صنایع وابسته به دولت که بازدهی لازم را ندارند و بعضاً زیان ده هستند با وام‌ها و تسهیلات بالا حمایت می‌کند و نسبت به صنایع بخش خصوصی بی‌تفاوت است، اظهار داشت: وام‌هایی که در اختیار صنایع کاشی و سرامیک قرار می‌گیرد جوابگو نیازهای این صنعت نیست.

این فعال اقتصادی در پایان با اشاره به اینکه صنعت کاشی و سرامیک استان نقش و جایگاه مهمی در استان دارد و به‌نوعی چرخ اقتصاد استان را می‌چرخاند، اذعان کرد: حمایت و حل مشکلات این صنعت باید بیشتر موردتوجه مسئولین استانی باشد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار