به گزارش روابط عمومي اداره کل پست استان یزد ، به مناسبت دهه مبارک فجر و در جهت ارائه خدمات دولت خدمتگزار به مردم فهيم استان ، خلاصه اي از مهمترين اقدامات و دستاوردهاي مجموعه پست استان بشرح ذيل ارائه مي گردد.
- ساماندهی و بازسازی اماکن و تجهیزات پستی
- ساماندهی و بازسازی ناوگان حمل و نقل و خودرویی
- راه اندازی سیستم مدیریت پاسخگویی به شکایات ازطریق سایت http://eop.post.ir
- راه اندازی سامانه هوشمند همراه نامه رسان
- ایجاد سرویسهای نوین: اعتبار سنجی نشانی شهروندان ،پست من ، توزیع ویژه در روز قبول ، پست مستقيم الکترونيکي(EDM) ، پست مالی ،پست ترکيبي ، تمبر فاخر طلا و نقره، پست لجستيک، پست پخش، پست رسانه ، خدمات ويژه شهروندي (خوش) ، تجارت الکترونيک بين المللي ،سامانه خرید و فروش اینترنتی من و پست.
- حذف قراردادهای غیر اقتصادی و عقد قراردادهای با ارزش افزوده در راستای توسعه خدمات نیابتی و رفاه حال مشتریان با شرکتهای ، سازمان ها و افراد حقیقی و حقوقی از جمله : ثبت اسناد ، شرکت مخابرات ، پزشکی قانونی ، اداره کل تأمین اجتماعی ، دادگستری ، شهرداری ، اداره کل مالیاتی ، اداره کل دامپزشکی ، بانکهای ملی ، مهر اقتصاد ، مسکن ، رسالت و .....
- راه اندازی و بهره برداری از سیستم یکپارچه مبادله
- تهيه لوازم و تجهیزات جدید نامه رساني شامل موتورسيکلت، کلاه کاسکت، لباس متحد الشکل، کیف نامه رساني و باکس موتور سيکلت .
- ایجاد باجه های پستی در ادارات و مکانهای مورد نیاز مردم جهت کاهش تردد و تسریع در دریافت خدمات .
- بالاتر بودن سرانه مرسوله پستی در استان نسبت به میانگین سرانه مرسولات پستی در کشور.
- بهنگام سازی اطلاعات کدپستی در سطح استان و نصب پلاک کدپستی شهری و روستایی.
- ارتقاء سیستمهای سخت افزاری متناسب با پیشرفت تکنولوژی.
- استفاده ازتوانمندیهای بخش خصوصی درجهت توسعه خدمات وامکانات پستی درامورقبول وحمل ونقل مرسولات پستی.
- استفاده از فن آوریهای نوین درجهت بهبود کیفیت خدمات پستی واتوماسیون نمودن باجه های قبول وواحدهای تجزیه وتوزیع.
- اجرای بهینه طرح تکریم ارباب رجوع ،راه اندازی باجه ارتباط بامشتری وتهیه امکانات رفاهی برای مشتریان درباجه های پستی .
- بکار گیری فن آوری های نوین به منظور بهبود فرآیندها و تحقق اصل مشتری مداری.
- راه اندازی سامانه رهیاب مرسولات موزعین.
- راه اندازی سامانه رهگیری تخصصی مرسولات پستی.
- حذف تمبر و نقش تمبر بر روی مرسولات پستی و استفاده از نقش تمبر الکترونیکی.
- راه اندازی خدمات ویژه شهروندی (خوش)
- اخذ وجوه مرسولات خرید اینترنتی از طریق دستگاههای MPOS
- حذف رسید فیزیکی و صدور رسید الکترونیکی خدمات پستی
- ارسال ثبت دیجیتال
- مهمترین اقدامات به عمل امده درراستای تحقق این طرح اقتصادمقاومتی دراستان به شرح ذیل است:
برگزاری جلسات کارگروه استانی GNAFباحضورنمایندگان دستگاههای اجرایی مرتبط
تشکیل کمیته تخصصی نقشه سرویس های مرتبط با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی
به هنگام سازی کامل کدپستی شهرهاو50%روستاهها مطابق با برنامه کشوری
به هنگام سازی بیش از 810 هزار رکوردکدپستی(717 هزار شهری و93 هزار روستایی)
پایان عملیات تعیین مختصات جغرافیایی ساختمانها درنقاط شهری استان