نماینده عالی قوه قضاییه در استان یزد گفت: بر اساس آنچه که در قانون اساسی آمده است، امامت و ولایت، ستون فقرات نظامی اسلامی است .
کد خبر: ۵۶۲۸۷۹
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۸ 07 February 2018

«محمدرضا حبیبی» در جمع فرماندهان نیروی انتظامی و پلیس‌های تخصصی افزود: همه اصول قانون اساسی بر این جهت تنظیم شده است که بر اساس ولایت امر و امامت مستمر، زمینه رهبریِ فقیه عادل در جامعه فراهم گردد که در حال حاضر عده‌ای آگاهانه و یا ناآگاهانه به طُرق مختلف سعی در کم‌رنگ جلوه دادن این اصل در نظام اسلامی دارند . 

وی تصریح کرد: عده‌ای سعی می‌کنند با هر ابزاری در جامعه القا کنند که بحث امامت و ولایت در نظام اسلامی یک بحث تشریفاتی است در حالی که این مسئله از مهمترین مسائل نظام و از عوامل پایداری و تداوم این انقلاب بوده است . 

این مقام قضایی با اشاره به ایام شهادت بانوی دو عالم حضرت صدیقه طاهره، فاطمه زهرا(س)، اظهار كرد: در صدر اسلام نیز دفاع بانوی دو عالم در مقابل غاصبین امامت و ولایت و افراد جاه‌طلب یک دفاع احساسی و دفاع از همسر نبود بلکه یک کار عالمانه و دفاع از امامت و ولایت و جلوگیری از انحراف در دین اسلام بود که آن حضرت جان خود را در این مسیر فدا کرد. 

وی به غصب جایگاه امامت و ولایت امیر مومنان و انحرافات حاصل از این غصب اشاره کرد و گفت: غصب جایگاه امامت و ولایت سرنوشت اسلام را دگرگون کرد و قرن ها جامعه مسلمین اسیر دو خاندان سفاک و خونریزی همچون بنی امیه و بنی عباس گردیدند که با فرقه گرایی و رواج مکاتب کلامی مردم را سرگرم و از اصل ماجرا دور نگه می داشتند . 

ريیس کل دادگستری استان ابراز كرد: هر یک از این خاندان سفاک با محدود کردن عقیده و محدود و محبوس کردن امامان شیعه و به شهادت رساندن آنها، سال‌ها سیطره خود بر مردم را ادامه دادند . 

وی تصریح کرد: غرق بودن در نعمت جمهوری اسلامی و برخورداری از آزادی و زندگی رو به تعالی در پرتو معنویات دینی شاید باعث شده است که قدرشناسی و نعمت این نظام را آن طور که باید و شاید درک نکینم . 

این مقام قضایی با اشاره به خطبه سی و سوم امیرمؤمنان علی علیه السلام در نهج البلاغه، گفت: به فرموده مولای متقیان علی علیه السلام، هیچ پُست و مقامی در دنیا ارزشی ندارد مگر اینکه برای احقاق حقی استفاده شود و یا از رواج باطلی جلوگیری کند . 

وی یکی از مهمترین وظایف نظام جمهوری اسلامی را گسترش عدل و قسط دانست و بیان داشت: قوه قضائیه و نیروی انتظامی به عنوان ضابطین قضایی، در صف مقدم گسترش قسط و عدل قرار دارند و باید تمام تلاش خود را در این مسیر انجام دهند . 

ريیس کل دادگستری استان ابراز کرد: باید هدف همه ما خدمت به مردم، احیای حق و دفع باطل باشد و در این مسیر تمام تلاش خود را انجام دهیم . 

وی خطاب به فرماندهان انتظامی استان بر رفتار مناسب با ارباب رجوع تأکید و اظهار کرد: دشمن در پی ناامید کردن مردم از نظام اسلامی و عدالت علوی در جمهوری اسلامی است و باید اذعان کرد کسی که فکر می کند حقی از او ضایع گردیده و در پی تظلم خواهی به ما مراجعه می کند، آنچه در ذهن او باقی می ماند رفتار و منش خوب و تکریم و احترامی است که می‌بیند . 

حبیبی، انجام دقیق تحقیقات اولیه در تشکیل پرونده در نیروی انتظامی با تکیه بر نیروهای کارآمد و متخصص را خواستار شد و بیان كرد: تحقیقات اولیه در پرونده به مثابه پی ریزی ساختمان است اگر خشت اول خوب و محکم گذاشته شود ساختمان تا پایان کار خوب و استوار بالا می رود و اگر به هر دلیلی پرونده از تحقیقات محکم و مستدل اولیه برخوردار نباشد، بدون شک این پرونده در دستگاه قضایی نیز منجر به صدور آراء محکم و متقن نمی گردد . 

وی بر صلح و سازش در نقطه شروع شکل‌گیری پرونده در دعاوی به ویژه دعاوی خانوادگی تأکید و اظهار كرد: بارها و بارها سفارش به ترویج صلح و سازش در پرونده‌ها با تکیه بر شوراهای حل اختلاف، افراد ذی‌نفوذ و موسسات داوری شده است چرا که اگر طرفین با صلح و سازش از همه جدا گردند کینه و خصومت‌ها پایان می‌پذیرد ولی اگر پرونده با حکم محکمه ختم گردد، خصومت کینه در طرفین، پرونده های دیگری را برای دستگاه قضایی به بار خواهد آورد . 

گفتني است؛ جلسه فرماندهان انتظامی استان با حضور حجت الاسلام بهرامی ريیس عقیدتی سیاسی ناجا و به مناسبت ایام الله دهه فجر در محل  ستاد فرماندهی انتظامی استان برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار