رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان بوشهر گفت: به مناسبت ایام شهادت مولای متقیان حضرت علی(ع) عزاداری سنتی ازشب نوزدهم ماه مبارک رمضان همزمان در ۶۰۰ نقطه استان بوشهر برپا می‌شود.
کد خبر: ۵۶۹۸۴
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۹ 04 July 2015
تابناک بوشهر: رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان بوشهر دربوشهر با گرامیداشت ایام سوگواری جد سیدالشهدا(ع) حضرت علی(ع) و با بیان اینکه مراسم عزاداری در استان بوشهر از شب نوزدهم ماه مبارک رمضان برپا می‌شود اظهار داشت: مراسم عزاداری این ایام قرآن محوری است که مسئول برپایی مراسم سوگواری این ایام نوجوانان و جوانان تعیین شده‌اند.

وی گستراندن سفره‌های افطاری ویژه ایتام و سوگواران مولای متقیان(ع) از دیگر برنامه‌های ایام سوگواری جد سیدالشهدا(ع) دانست و تصریح کرد: دراین ایام کودکان  نوجوانان ایتام نیازمند مورد تفقد وحمایت قرار می‌گیرند و به یاد توجه حضرت علی(ع) در رسیدگی به این عزیزان به ویژه درایام ماه مبارک رمضان سفره‌های اطعام ایتام برگزار می‌شود.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان بوشهر با بیان اینکه تمام شهرها و روستاهای استان بوشهر در ایام شهادت حضرت علی(ع) سیاه‌پوش می‌شود از شهرداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست نسبت به سیاه پوش کردن معابر و سردرب ادارات اقدام کنند.

نوشادی از برپایی مراسم عزاداری در 600 نقطه استان بوشهر خبرداد و تصریح کرد: همزمان با فرا رسیدن ایام سوگواری مولای متقیان حضرت علی(ع) مراسم عزاداری در 600 نقطه استان بوشهر برگزار می‌شود که 200 برنامه آن مختص بانوان سوگوار است.

وی افزود: در این ایام مراسم سخنرانی، سوگواری و زنجیرزنی دسته جات به همراه سینه زنی سنتی و نوحه خوانی با شکوهی خاصی برپا می‌شود.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان بوشهر با بیان اینکه در لیالی قدر مراسم ویژه‌ای در مساجد و حسینیه‌های استان بوشهر برگزار می‌شود گفت: بعداز مراسم عزاداری مراسم شب احیا در شب‌های نوزدهم، بیست‌ویک و بیست‌وسوم در مساجد وحسینیه‌های استان بوشهر برگزار می شود.

نوشادی به حضور تأثیرگذار جوانان و نوجوانان در برنامه‌های این ماه مبارک اشاره و بیان کرد: همواره حضور نوجوانان و جوانان در مراسم مذهبی در این استان چشمگیر بوده به گونه‌ای که هم اینک بسیاری از فعالیت‌های مذهبی توسط این قشر با علاقه پیگیری و دنبال می‌شود.
وی با بیان اینکه مراسم شب‌های قدر از نیمه‌های شب در تمامی مساجد و مراکز مذهبی برگزار می‌شود خاطرنشان کرد: در لیالی مبارک قدر برنامه‌های راز و نیاز و مناجات با حق تعالی و نیایش با حضرت دوست تا پاسی ازشب برگزار می‌شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار