مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان اردبیل گفت: با هدف ارتقا کیفی خدمت‌رسانی به مسافران پایانه مسافر‌بری شهر اردبیل در برنامه سه ساله به خارج از شهر انتقال خواهد یافت.
کد خبر: ۵۷۰۵۵
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۳ 04 July 2015

به گزارش خبرنگار مهر، علی رحمتی پیش از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران تصریح کرد: در طول سال های گذشته با افزایش جمعیت شهری و ساخت و سازها پایانه از خارج شهر در محدوده داخل شهر قرار گرفته است.

وی افزود: محل فعلی پایانه موجب می شود اتوبوس ها برای مسافرگیری در میادین اطراف آن توقف کنند و ترافیک شهری در محدود ترمینال افزایش یابد.

به گفته مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان بر اساس یک برنامه حداقل سه ساله انتقال پایانه پیش بینی شده است و پایانه جدیدی در خارج از محدوده شهری احداث خواهد شد.

رحمتی با تاکید به بهبود منظر شهری با انتقال پایانه در خصوص محوطه سازی پایانه مرزی بیله سوار کفت: این پروژه در هشت هکتار اجرا می شود که چهار هکتار از آن به بهره برداری رسیده و فاز دوم آماده اجرا است.

وی افزود: در سال جاری حمل و نقل استان برای ارتقا ایمنی جاده ها احداث سه پاسگاه را پیش بینی کرده است که شامل محور سرچم، بیله سوار و مشگین شهر است.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان در عین حال به احداث پاسگاه در مسیر اردبیل- آستارا اشاره کرد و گفت: در خصوص افزایش دوربین های کنترل سرعت نیز مسیر تبریز- آستارا برای نصب پیش بینی شده است.

رحمتی با بیان اینکه هشت دوربین کنترل سرعت، ۳۷ دوربین نظارتی و ۵۲ دوربین تردد شمار در محورهای استان نصب شده است، افزود: استاندارد نصب دوربین کنترل سرعت برای هر ۲۰ کیلومتر است و دست یابی به این استاندارد در استان پیگیری خواهد شد.

وی به ضرورت ساماندهی نمازخانه ها در محورهای مواصلاتی استان اشاره کرد و گفت: به صورت مداوم بازدید های مختلفی از نمازخانه ها صورت گرفته و نیازمندی های بازسازی و ساماندهی احصا می شود.

این مسئول با اعلام این خبر که ساخت مجتمع های خدماتی رفاهی با اعطای تسهیلات همراه است، افزود: برای ساخت مجتمع با مشارکت بخش خصوصی تا سه میلیارد ریال حمل و نقل کمک می کند و در عین حال ۵۰۰ میلیون ریال نیز برای نصب تابلو هزینه خواهد کرد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار