پيام استاندار یزد به مناسبت سالروز استقلال كانون وكلاي دادگستري و روز وكيل مدافع؛
استاندار یزد با صدور پیامی به مناسبت سالروز استقلال كانون وكلاي دادگستري و روز وكيل مدافع، ضمن تبریک این روز به جامعه بزرگ وکالت کشور و استان؛ اظهار داشت: نقش کانون وکلای دادگستری به‌عنوان بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین نهاد مدنی در کشور نقش بی‌بدیلی در كمك به تحقق جامعه‌ای سالم و مدني است.
کد خبر: ۵۷۱۲۶۴
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۶ 26 February 2018
متن کامل پیام «محمود زمانی قمی» به مناسبت سالروز استقلال كانون وكلاي دادگستري و روز وكيل مدافع بدین شرح است:
به نام خدا
نام وكيل، همواره با صفات شريف و مقدسي همچون دفاع از حق، پايبندي صادقانه و متعهدانه به قانون و یاری‌رساندن به مظلوم عجين شده و از همين منظر است كه شغل وكالت شغلي مقدس در اذهان عمومي جامعه و مورداحترام براي عموم است.
بی‌تردید وكيلان متعهد، كاردان و قانون دان با بهره‌گیری از ابزار قانوني در دادگاه‌های صالحه در دفاع از حقوق افراد محق كوشيده و همواره ياريگر موكل خويش براي رسيدن به حقوق قانونی‌اش بوده‌اند كه اين مسئله به‌روشنی بر نقش و جايگاه مهم و تأثیرگذار وكالت می‌افزاید.
در اين ميان، كانون وكلاي دادگستري به‌عنوان بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین نهاد مدني در كشور نقش بی‌بدیلی در دادرسي عادلانه، توسعه مدنيت و تضمين حقوق شهروندي كه همواره از سوي دولت تدبير و اميد مورد تأکید قرارگرفته و منشور آن تنظيم و از سوي رياست محترم جمهوري نيز ابلاغ گرديده در كشور ايفا نموده است و نقش اين كانون در كمك به تحقق جامعه‌ای سالم و مدني غیرقابل‌انکار می‌باشد.
در ميان مؤلفه‌های جامعه اسلامي و حكومت قانون، حق دسترسي به وكيل مستقل جايگاه ویژه‌ای دارد كه اين موضوع، خود به‌روشنی بيانگر نقش و اهميت وكالت در جامعه مردم‌سالاری ديني است كه همواره نيز موردتوجه و تأکید قرارگرفته است.
این‌جانب در پايان با ارج نهادن به نقش بی‌بدیل وكيلان متعهد و خدوم ايران اسلامي، فرارسیدن هفتم اسفندماه، سالروز استقلال كانون وكلاي دادگستري و روز وكيل مدافع را به جامعه بزرگ وكالت تبريك عرض نموده و توفيق همگان را در راستاي دفاع از حق و عدالت و حقوق شهروندي در چارچوب قوانين نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران مسئلت می‌نمایم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار