سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری:
به گزارش تابناک سمنان قدرت الله ابک در جلسه کمیسیون ایمنی راههای استان با بیان اینکه باید به دنبال راهکارهایی برای کاهش تصادفات باشیم، گفت: تامین استراحت مسافران در ۱۶ نقطه حادثه‌خیز استان انجام شود.
کد خبر: ۵۷۲۲۴۳
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۵ 28 February 2018
به گزارش تابناک سمنان به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری سمنان:
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری در جلسه کمیسیون ایمنی راههای استان با بیان اینکه تامین زیرساخت استراحت مسافران باید در ۱۶ نقطه حادثه‌خیز انجام شود، ابراز داشت: با توجه به کویری و یکنواختی محورهای استان احتمال خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان وجود دارد بنابراین اگر زائرسراها و استراحت گاه‌های بین‌راهی افزون‌تر شود می تواند سهم بسزایی در کاهش تصادف برون‌شهری ایفا کند.
وی بابیان اینکه به دنبال افزایش خدمات رفاهی در محورهای مواصلاتی هستیم، افزود: استان سمنان به دلیل قرار گرفتن در مسیر حرم تا حرم و چهارراه ارتباطی شرق-غرب و شمال-جنوب سالانه پذیرای حدود ۲۰ میلیون مسافر است بنابراین وجود استراحتگاه‌ها می‌تواند باعث ایجاد امنیت روانی و در نتیجه کاهش سوانح رانندگی شود.
ابک با بیان اینکه در سنوات اخیر به ویژه در گردنه‌های برف‌گیر استان نصب چراغ توانست بار تصادفات رانندگی را کاهش دهد، ابراز داشت: دستگاه‌های متولی شامل راه و ترابری، اداره برق و آب، اداره حمل‌ونقل و پایانه‌ها می‌توانند با تامین زیرساخت‌های لازم در مسیر تردد مسافران به کاهش سوانح رانندگی کمک کنند.
ایشان با بیان اینکه دستگاه‌های امدادرسان در محورهای مواصلاتی استان نقش حیاتی را خواهند داشت، تصریح کرد: حضور به موقع اورژانس، هلال احمر و پلیس‌راه در جاده‌ها می‌تواند باعث ایجاد امنیت روانی شود لذا از این دستگاه‌ها انتظار می‌رود همانند سنوات گذشته در محورهای استان حضور چشمگیر داشته باشند.
وی افزود: در طول محورهای مواصلاتی استان سمنان نقاط حادثه‌خیزی وجود دارد که انتظار می‌رود روزهای پایانی سال قبل از شروع مسافرت های نورزی دستگاه‌های اجرایی در اصلاح این نقاط شتاب کنند تا با برخورداری از زیرساخت‌های لازم به ویژه در حوزه راه‌ها بتوانیم به ماندگاری مسافران و در نهایت رونق اقتصادی استان کمک کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار