فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری درباره تخریب آثار تاریخی در شهر شیراز گفت: اگر مرّ قانون حاکم باشد شاهد این اتفاقات در حوزه میراث‌فرهنگی نخواهیم بود.
کد خبر: ۵۷۲۸۹۴
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۴ 01 March 2018

تابناک فارس به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری: سردار امیر رحمت‌الهی افزود: متاسفانه ما دچار تزاحم قانون بین دستگاه‌ها هستیم، براساس قانون، تشخیص تاریخی بودن یک اثر برعهده سازمان میراث‌فرهنگی است، این موارد باید در شورای تامین استان مطرح و پیگیری شود، اگر به تعداد آثار ثبتی نیز از ماموران زبده استفاده کنیم باز نیز افرادی وجود دارند که به این آثار ضربه بزنند.

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی گفت: موضع جدی سازمان به مراجع ذی‌صلاح اعلام و این موضوعات پیگیری می‌شود، اگر افراد قانون‌شکن خود را در قبال مردم ببینند شاهد نتایج بهتری در این حوزه خواهیم بود.

وی تاکید کرد: سازمان میراث‌فرهنگی درباره تخریب آثار تاریخی در شیراز به هیچ عنوان کوتاه نخواهد آمد، قانون در این زمینه کاملا مشخص است.

اخیرا دو خانه ثبت ملی شده در بافت تاریخی شیراز تخریب شده است که به‌نظر می‌رسد این اقدام را مجریان وزارت راه و شهرسازی انجام داده‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار