امام جمعه مهریز با اشاره به روز بزرگداشت مقام مادران شهدا، گفت: مادران شهدا با خدا معامله کردند.
کد خبر: ۵۷۳۲۴۳
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۰ 03 March 2018

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالرضا محی‌الدینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مهریز ضمن تسلیت فرارسیدن سالروز وفات حضرت ام‌البنین (س) روز تکریم مادران شهدا، گفت: این روز، روز مبارکی است مادران و همسران شهدا الگوی صبر، مقاومت و ایستادگی هستند. آن‌ها شاهدان بی مدعایند در نزد پروردگار مأجورند مادران شهدا باخدا معامله کردند و قطعاً اجر شهیدپروری کمتر از شهادت نیست. حقا شجاعت شهید از مادر ایثارگری است که تربیت چنین فرزندی را به بهترین وجه با معیارهای اسلامی به نیکویی انجام و بر عهده داشته است.

وی با اشاره به‌روز احسان و نیکوکاری ادامه داد: یکی از برکات حکومت اسلامی جشن عاطفه‌ها، جشن نیکوکاری است که مردم برای کمک به اقشار محروم جامعه بسیج می‌شوند و از مهم‌ترین عبادات‌ها است. به تعبیر مقام رهبری یکی از ضروری‌ترین نهادهای انقلاب کمیته امداد است که رسیدگی به وضع محرومان و مستمندان و رفع محرومیت توسط این نهاد انجام می‌گیرد.

امام‌جمعه مهریز ضمن تبریک فرارسیدن روز درخت‌کاری افزود: در ادیان مختلف و فرهنگ‌های مختلف جهان درخت و درختکاری جایگاه خاصی دارد یکی از زیباترین و پرثمرترین نعمت‌های بیکران خداوند درخت است. کاشت درخت یکی از چیزهایی است که مؤمن بعد از مرگ از آن بهره‌مند می‌شود.

محی‌الدینی در پایان با اشاره به اینکه این مسئولیت‌ها همچون امانتی در دست ما است تأکید کرد: در مسئولیتی که داریم باید امانت‌دار باشیم و تک‌تک افراد جامعه مسئولیت داریم که ما باید امانت‌دار خوبی باشیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار