فرماندار يزد تاکید کرد:
فرماندار يزد با اشاره به تجارب موفق برخي از برنامه‌ها در راستاي بزرگداشت مقام معلم در سال‌هاي گذشته خواستارا اجراي برنامه‌های متنوع و خلاقانه شد.
کد خبر: ۵۷۳۶۵۳
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۵ 04 March 2018

«مصطفي سالاري» در دويست و چهل و چهارمين جلسه شوراي آموزش و پرورش شهرستان يزد، اظهار کرد: حضور صاحب نظران و متخصصان برجسته تعليم و تربيت در شوراي آموزش و پرورش شهرستان يزد باعث شده تا تصميمات اين شورا در سطح استان منحصر به فرد و نقش آفرين باشد .

وی با اشاره به اين‌كه نزديک به 60 درصد جمعيت استان در شهرستان يزد قرار دارد و بسياري از مباحث خاص تعليم و تربيت نيز در آموزش و پرورش نواحي يک، دو و منطقه زارچ اتفاق مي افتد، افزود: انتظار داريم تا مسئولان استاني در حوزه تعليم و تربيت به شهرستان يزد به عنوان مركز استان توجه ويژه‌اي داشته باشند تا در سايه همفكري، تعامل و برنامه‌ريزي بتوانيم مسائل و مشكلات را در اين زمينه مرتفع سازيم .

فرماندار یزد در ادامه با اعلام اين‌كه فرمانداري يزد تاكنون پيگيري‌هاي فراواني را براي پرداخت پنج درصد عوارض ساخت و ساز شهرداري‌ها به آموزش و پرورش را داشته است، گفت: در دو سال گذشته حدود چهارميليارد تومان از اين رديف اعتباري توسط شهرداري‌هاي شهرستان به حساب اداره كل آموزش و پرورش استان واريز شده است .

سالاری بازديد از مدارس شهرستان به ويژه مدارس حاشيه شهر و پيگيري رفع مسائل و مشكلات آنها را يكي ديگر از اقدامات تأثيرگذار شوراي آموزش و پرورش در اين دو سال برشمرد و خاطرنشان كرد: در اين زمينه با پيشنهاد مديران آموزش و پرورش به صورت مستمر از مدارس بازديد شده كه برخي از مشكلات با برقراري تعامل بين بخشي ما بين دستگاه هاي اجرايي و يا بهره مندي از كمك خيرين مرتفع شده است .

ریيس شوراي آموزش و پرورش شهرستان يزد در بخشي ديگر از سخنان خود با توجه به دستور كار جلسه مبني بر برگزاري برنامه‌هاي بزرگداشت مقام معلم در شهرستان يزد،‌ گفت: برنامه‌هاي هفته بزرگداشت مقام معلم بايد در خورشأن و كرامت معلمان برگزار شود .

این مقام مسئول تصریح کرد: فعالیت و مشاركت آحاد مردم جامعه جهت اجرای برنامه‌ها متناسب باشان والای معلم در اين هفته مهم و اثربخش است .

فرماندار يزد همچنين با بيان اين‌كه برنامه‌هاي مربوط به اين ايام بايد همراه با خلاقيت و نوآوري همراه باشد، افزود: بايد از برنامه‌ها و اقدامات کلیشه‌ای كه در سال‌های گذشته انجام می‌شده است، پرهيز شود و با اجراي برنامه‌های متنوع و خلاقانه در راستاي كيفي سازي برنامه‌ها حركت كنيم .

سالاري در پايان از آمادگی كامل فرمانداری براي همكاري و پيگيري اجراي برنامه‌هاي بزرگداشت اين هفته خبر داد و تأكيد كرد: بايد زمينه مشاركت را براي فعاليت ساير ادارات و نهادهاي دولتي و غيردولتي بويژه تشكل‌ها و سازمان‌هاي مردم نهاد در برنامه‌هاي هفته بزرگداشت مقام معلم پر رنگ‌تر از سال گذشته فراهم آوريم .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار