افزایش دامنه تحریم روسیه از سوی غرب بر سر بحران اوکراین فرصت های جدیدی را برای حضور ایران در بازار روسیه و افزایش مبادلات تجاری دو کشور فراهم کرده است که استان اردبیل می تواند از این فرصت به نحو مطلوبی استفاده کند.
کد خبر: ۵۷۸۹
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۸ 17 February 2015

به گزارش تابناک اردبیل، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل خواستار توجه بیشتر تجار و بازرگانان استان اردبیل به ظرفیت های بازار روسیه شد.

حسین پیرموذن در جلسه اعضای اتاق بازرگانی اردبیل نیاز کشور روسیه محصولات غذایی را یادآور شد و بر لزوم بررسی دقیق تقاضای بازارهای مناطق مختلف کشور پهناور روسیه تاکید کرد.

پیش تر و در مرداد ماه سال 1391 اتاق های بازرگانی و صنایع استان اردبیل و شهر رئوتوف روسیه تفاهنامه همكاری اقتصادی امضا كرده بودند. در سال 92 نیز هیاتی از اتاق بازرگانی اردبیل به مسکو سفر کرده بود.

کارشناسان معتقدند تجار ایرانی باید مطالعات جامعی برای بازاریابی در روسبه انجام دهند. در عین حال افزایش دامنه تحریم روسیه از سوی غرب بر سر بحران اوکراین فرصت های جدیدی را برای حضور ایران در بازار روسیه و افزایش مبادلات تجاری دو کشور فراهم کرده است که استان اردبیل می تواند از این فرصت به نحو مطلوبی استفاده کند.

از سوی دیگر ایجاد منطقه مستقل آزاد تجاری و صنعتی در استان اردبیل، ظرفیت این منطقه برای تبدیل شدن به قطب تجاری ایران و منطقه قفقاز و ماوراء قفقاز را افزایش داده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار