لَیلَةُ القَدرخَیرٌمِن اَلفِ شَهرٍ
مراسم عزاداری واحیای لیالی قدر باحضورمردم دارالمومنین همدان همزمان با سراسر کشور، درمساجد همدان برگزار می شود.
کد خبر: ۵۸۰۱۳
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۸ 06 July 2015
شب قَدر یا لَیلَةُ القَدر با فضیلت‌ترین شبِ سال در فرهنگ اسلامی است.که به صورت دقیق مشخص نیست که این شب، کدامین شب سال است. شب قدر در باور شیعیان، به احتمال، یکی از شب‌های ۱۹ یا ۲۱ و یا ۲۳ ماه رمضان و بنا بر برخی روایات، شب نیمه شعبان است.

به گزارش تابناک همدان؛ خداوند در قرآن مجید از این شب؛ به بزرگی یاد کرده و سوره‌ای نیز به نام «سوره قدر» نازل فرموده است. در تمام سال، شبی به خوبی و فضیلت شب قدر نمی‌رسد. این شب، شب نزول قرآن، شب فرود آمدن ملائکه و روح نیز نام گرفته است. عبادت در شب قدر برتر از عبادت هزار ماه است. در این شب، مقدرات یک سال انسان‌ها و روزی‌ها، عمرها و امور دیگر مشخص می‌شود. ملائکه در این شب بر زمین فرود می‌آیند، نزد امام زمان(عج) می‌روند و آنچه را برای بندگان مقدر شده بر ایشان عرضه می‌دارند. شب‌زنده‌داری و تلاوت قرآن و مناجات و عبادت در این شب، بسیار توصیه و تأکید شده است.

مراسم عزاداری و احیای لیالی قدر با حضورمردم دارالمومنین همدان همزمان با سراسر کشور،درمساجد همدان برگزار میشود.

معاون فرهنگی اداره کل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: مساجد استان همدان برای برپایی مراسم شب های قدر برنامه های محوری و ویژه خواهند داشت.

معاون فرهنگی اداره کل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان با اشاره به تعدادی از مساجد شهرستان همدان، ادامه داد: مراسم شب قدر در حسینیه امام خمینی (ره) به طور ویژه از طریق صدا و سیما پوشش داده می شود و در مساجدی همچون مسجد جامع، مسجد مهدیه، مسجد دانشگاه بوعلی، امامزاده عبدالله و مساجد شهرک های همدان نیز این مراسم برگزار می شود.

حجت الاسلام مراد کیانی با اشاره به اینکه همه مساجد استان معمولا برای شب های قدر برنامه دارند، اظهار داشت: در ماه رمضان در مساجدی که روحانی و مبلغ وجود دارد برنامه ویژه لیالی قدر برگزار می شود.
وی افزود: احیا و شب زنده داری، قرآن سرگرفتن و دیگر اعمال شب قدر از قبیل این ویژه برنامه ها است.
حجت الاسلام کیانی یادآور شد: همچنین در شهرستان ها و مساجد محله های مختلف برنامه های محوری به منظور لیالی قدر برگزار خواهد شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان نیز؛ گفت: همزمان با فرارسیدن شب های مبارک قدر مراسم احیاء در محل باغ موزه دفاع‌مقدس برگزار خواهد شد.





اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار