کد خبر: ۵۸۱۵
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۱:۰۵ 18 February 2015

به گزارش تابناک ارومیه ،سرهنگ عباس فرمانی رئیس پلیس راه آذربایجان‌غربی گفت: فرمانی با اشاره به اینکه 38 درصد تصادفات رانندگی در استان به علت شاخ به شاخ شدن خودروها با یکدیگر بوده است تصریح کرد: در این زمینه 32 درصد علت آن، کم‌توجهی کردن به جلو به دلیل استفاده از تلفن همراه، صحبت کردن به افراد داخل خودرو و گوش کردن به ضبط صوت بوده است.

وی در ادامه افزود:براساس گزارش پزشکی قانونی استان، در 10 ماهه امسال تصادفات منتج به فوت آذربایجان‌غربی 10 درصد کاهش یافته است.در این باره در 10 ماهه امسال تصادفات منجر به فوت در سر صحنه استان کاهش 23 درصدی را نشان داده در حالی که شاهد افزایش 10 درصدی مجروحیت در تصادفات بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه بیشترین تصادفات در جاده‌های مواصلاتی استان آذربایجان غربی از ساعت 16 تا 20 شب رخ می‌دهد افزود: در این باره روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه شاهد وقوع بیشترین تصادفات در استان هستیم چون هم استانی‌ها معمولا آخر هفته را برای مسافرت انتخاب می‌کنند.

رئیس پلیس راه آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه خودروی سواری با 60 درصد بیشترین آمار تصادف را به خود اختصاص داده است بیان کرد: 46 درصد کسانی که در تصادفات رانندگی جان خود را از دست می‌دهند بین 20 تا 36 سال سن دارند.

فرمانی با بیان اینکه پرتصادف‌ترین محورهای مواصلاتی استان جاده ارومیه به سلماس، ارومیه مهاباد و ارومیه به میاندوآب است گفت: از سوی دیگر 67 نقطه حادثه‌خیز در کل استان وجود داشته که با شناسایی آنها و اقدامات پیشگیرانه، تعداد این نقاط کاهش یافته است.

رئیس پلیس راه آذربایجان‌غربی از رتبه نخست آذربایجان‌غربی در اقدامات آموزشی در زمینه فرهنگ ترافیکی در سطح استان خبر داد و تصریح کرد: تاکنون کارگاه‌های آموزشی متعددی در سطح استان انجام شده که از جمله آن آموزش 20 هزار نفر دانش آموز به صورت چهره به چهره در مدارس، برگزاری 300 کارگاه آموزشی فرهنگ ترافیک در مساجد و ده‌ها کارگاه آموزشی برای دانشجویان، کارکنان نیروهای مسلح و سازمان‌های دولت و شهرداری را می‌توان نام برد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار