معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری فارس گفت: 750 میلیارد ریال اعتبار برای اقدامات اضطراری مقابله با خشکسالی به استان تخصیص یافت.
کد خبر: ۵۸۳۱
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۱:۵۸ 18 February 2015
ساسان تاجگردون سه شنبه درگفت وگوبا خبرنگار ایرنا افزود:این مبلغ با توجه به پیگیری های مستمر مدیریت ارشد استان فارس و نمایندگان این استان درمجلس شورای اسلامی با مصوبه هیات وزیران ازمحل منابع ماده 10 اختصاص یافت .

وی ادامه داد:از این اعتبار مبلغ 30 هزار میلیون ریال برای پروژه های تامین آب و آبرسانی سیار و تامین علوفه دام عشایر و مبلغ 220 میلیون ریال برای بازسازی و لایروبی قنات ها، اجرای طرح های کوچک تامین آب ،استخرذخیره و کانال های آبیاری و انتقال آب با لوله و اقدامات پیشگیرانه مقابله با خشکسالی به بخش کشاورزی استان فارس اختصاص داده شده است .

تاجگردون اضافه کرد: از این اعتبار مبلغ 300 هزار میلیون ریال به اصلاح و بازسازی خطوط انتقال و شبکه آب شرب در روستاها،کف شکنی وحفرچاه ،مرمت و بازسازی مخازن آب روستایی و تکمیل مجتمع های آبرسانی روستایی نیمه تمام اختصاص یافته است .

معاون استاندارفارس اظهارداشت :مبلغ 140هزارمیلیون ریال نیز به اصلاح و بازسازی خطوط انتقال و شبکه آب شهری و اقدامات موثر مقابله با تنش آبی در شهرهای این استان ناشی از خشکسالی تخصیص یافته است.

او افزود:برای کاهش اثرات خشکسالی برتولیدکنندگان بخش کشاورزی استان فارس مبلغ 650 میلیارد ریال تسهیلات بانکی کم سود با سود و کارمزد پنج درصد کمتر از میزان مصوب شورای پول و اعتبار وبازپرداخت 10 ساله پرداخت می شود .

تاجگردون گفت: مهلت دهی تسهیلات سررسید شده در بخش های کشاورزی و تولیدی به مدت حداکثرسه سال برحسب نوع فعالیت های کشاورزی با رویکرد بهره مندی حداکثری خسارت دیدگان از خشکسالی خواهد بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار