گذر فرهنگی مازاری های یزد به عنوان اولین گذر فرهنگی کشور امشب با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در یزد افتتاح شد.
کد خبر: ۵۸۳۴۷۹
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۸ 27 March 2018

«مجید جوادیان زاده» مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در این مراسم اقتتاح ابراز امیدواری کرد که این گذر فرهنگی که اولین گذر فرهنگ و هنر کشور است فتح بابی برای ایجاد گذرهای بعدی در کشور و استان باشد.

وی با اشاره به نام گذاری امسال از سوی مفام معظم رهبری به عنوان «سال حمایت از کالای ایراینی»، اظهار کرد: کالاهای فرهنگی یکی ازاین کالاهاست که گذرهای فرهنگی محل ارائه این کالاهای فرهنگی ملی و بومی است.

جوادیان زاده از برگزاری تئاتر خياباني، نمايشگاه هنرهاي تجسمي، کتابفروشي و برنامههايي نظير نقد کتاب به عنوان برنامه‎‎هایی که قرار است در این گذر فرهنگي ارائه شود، خبر داد.

مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در پایان خاطرنشان کرد: قطعاً شهرداری یزد نیز چشم اندازی برای ساختار سخت افزاری این مجموعه و مجموعههایی نظیر این گذر خواهد داشت.

گفتنی است، این طرح با هدف احیای شهرسازی فرهنگ مدار از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي ارائه و با همکاري شهرداري يزد آماده بهره‏‏برداري شده است.

خارج شدن از فضاي بسته فرهنگي و هنري و رفتن به سمت اجتماعي شدن فرهنگ و هنر از اهداف مهم گذرهاي فرهنگي است.

گذرهاي فرهنگي جدا از معماري اصيل و زيباي خود در گذشته محلي براي اجراي فعاليت هاي فرهنگي و هنري بوده اند.

فضاي بيرون این گذر فرهنگي که به عنوان گذر فرهنگ و هنر مازاريهای یزد نامگذاری شده، براي تمرکز فعاليت هاي فرهنگي و هنري اختصاص داده شده است.

«مهدی جمالی نژاد» شهردار یزد نیز در این مراسم با اشاره به سیاست‎‎ها و برنامه‎ های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که ماحصل های فراوانی به همراه خواهد داشت، ابراز امیدواری کرد که این گذر، گذر اولین و آخرین نباشد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار