به گزارش تابناک قزوین به نقل از خبرگزاری نیوزمردم
چرا بیشتر افراد، بعد از ازدواج چاق می‌شوند؟ این سؤال، قطعاً تاکنون ذهن شما و خیلی از افراد دیگر را به خود مشغول کرده است. با جاری‌شدنِ خطبه عقد و بله گفتنِ عروس خانم و آقا داماد، هردو متعهد می‌شوند که در سختی و خوشی، بیماری و سلامتی تا همیشه در کنارهم زندگی کنند. اما آیا سوگند می‌خورند که تا آخر عمر همراه هم چاق بشوند؟! فیتامین در این مطلب دو بخشی، پرده از این موضوع برداشته و راهکار‌هایی برای جلوگیری از افزایش وزن بعد از ازدواج در اختیار شما عزیزان قرار خواهد داد. (تناسب اندام را از منزل شروع کنید!)
کد خبر: ۵۸۳۹۰۲
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۴ 28 March 2018

چرا بیشتر افراد، بعد از ازدواج چاق می‌شوند؟ این سؤال، قطعاً تاکنون ذهن شما و خیلی از افراد دیگر را به خود مشغول کرده است. با جاری‌شدنِ خطبه عقد و بله گفتنِ عروس خانم و آقا داماد، هردو متعهد می‌شوند که در سختی و خوشی، بیماری و سلامتی تا همیشه در کنارهم زندگی کنند. اما آیا سوگند می‌خورند که تا آخر عمر همراه هم چاق بشوند؟! فیتامین در این مطلب دو بخشی، پرده از این موضوع برداشته و راهکارهایی برای جلوگیری از افزایش وزن بعد از ازدواج در اختیار شما عزیزان قرار خواهد داد. (تناسب اندام را از منزل شروع کنید!)
۰
چه کسانی پس از ازدواج چاق می‌شوند؟
مردم‌نيوز: مشکل زوجین

آیا شما هم شنیده‌اید که بعد از مدتی زندگی مشترک زن و شوهر هر دو شبیه هم خواهند شد؟ اما این شباهتِ ظاهریِ زن و شوهر، حقیقتاً بیشتر در ناحیه شکم دیده می‌شود. افزایش وزن مشکلی است که همیشه زوجین را درگیر خود می‌کند. برطبق مطالعه‌ای که در بین افراد مجرد و متأهل ایرانی صورت گرفت، متأهل‌ها اضافه وزن بیشتری نسبت به افراد مجرد داشتند. جالب اینجا بود که با افزایش مدت زمانی‌که از ازدواجشان می‌گذشت، میزان این اضافه وزن بیشتر هم می‌شد. در ادامه تمام مسائلی که منجر به بروز چاقی بعد از ازدواج می‌شود را برایتان شفاف‌سازی خواهیم کرد
بحث رژیم غذایی: همه چیز را تقسیم می‌کنید

اینکه دو نفر زیر یک سقف باهم زندگی کنند و همه چیز را باهم به اشتراک بگذارند خیلی قشنگ است؛ ولی نه در مورد مواد غذایی‌ای که آن‌ها را باهم چاق می‌کند. مردان نسبت به زنان دارای توده عضلانی بیشتری هستند (حتی اگر وزنشان یکی باشد)؛ بنابراین می‌توانند بدون اینکه چاق شوند، کالری بیشتری مصرف کنند، زیرا عضلاتشان نیاز به غذای بیشتری دارد

اگر بخواهیم به‌صورت خلاصه بگوییم، هرچه عضله فرد بیشتر باشد، قطعاً به کالری بیشتری هم نیاز دارد؛ یعنی آقایان نسبت به خانم‌ها به کالری بیشتری نیاز خواهند داشت؛ به‌عنوان مثال، یک آقای ۸۰ کیلویی ممکن است در روز۳,۰۵۰ کیلوکالری مصرف کند، اما چاق نشود. از طرف دیگر همسر او با ۵۰ کیلوگرم وزن، روزی ۲,۲۳۵ کیلوکالری مصرف کند و با این حال چاق‌تر شود!
راه‌حل رژیم غذایی: از اندازه‌ها چشم برندارید

بهتر است از چند راهکار ساده استفاده کنید؛ مثلا غذا را داخل آشپزخانه سرو کنید و بعد سر سفره بیاورید. نیازی نیست حتماً دیس برنج را کنار سفره بگذارید، رفتن سر قابلمه برای یک کفگیر بیشتر، از حوصله ایران و ایرانی خارج است. برای اینکه بشقابتان را پر کنید، حتماً لازم نیست این کار را با برنج و خورشت اضافی انجام دهید، پیشنهاد می‌شود که از سبزیجات و غذاهای کم‌کالری استفاده کنید
بحث عشق: وقتی پای استرس در میان نباشد

چندان اتفاق عجیب و غریبی نیست که با بالا‌رفتنِ عمر ازدواج، افراد اضافه وزن بیشتری هم پیدا کنند. چطور؟! زیرا با گذشت یک سال از زندگی مشترک و جشن سالگرد ازدواجی که می‌گیرید، بلافاصله بعد از خوردن کیک، خیالتان از اینکه بازهم عشقتان در کنار شما خواهد بود، راحت شده و مطمئن می‌شوید که او هیچ کجا نخواهد رفت!

بنابراین چرا باید زحمتِ کاهش سایز و ورزش‌کردن را به خودتان بدهید وقتی هیچ استرسی ندارید؟ از بین‌رفتنِ استرس‌ها و فشارهای ذهنی همه باعث چاق‌شدنِ شما می‌شوند.

راه‌حل عشق: کمی به عوارضی که در این رابطه دو نفره خواهید پرداخت بیندیشید. با افزایش وزن قطعاً بیماری‌ها و مشکلات زیادی به‌سراغ افراد خواهد آمد. این مشکلات، به زیباییِ ظاهر و حتی رابطه جنسی‌شان ضربه وارد می‌کند

پس در این مورد، فقط به سلامتی و آینده خود فکر کنید. نمی‌خواهید از بازنشستگی و سفر دور دنیا لذت ببرید؟! پس بهتر است با انتخاب برنامه ورزشی، تغییری اساسی در سبک زندگی خود ایجاد کنید.
بحث تنبلی: زن و شوهر بی‌‌حوصله

در کنار بحث مراقبت از فرزندان، رفتن سرکار و دل‌مشغولی‌های روزمره، چه کسی حاضر است از روی مبل بلند شود و سریال «آنام» را نیمه‌کاره رها کند، تا به ورزش روزانه‌اش بپردازد؟! خب بگذارید خیالتان را راحت کنیم، برطبق مطالعاتی که صورت گرفته، احتمال چاقی در افرادی‌که روزانه حداقل دو ساعت خود را به تماشای برنامه‌های تلویزیونی می‌گذرانند، ۹۹٫۵ درصد بیشتر از دیگران است. در نتیجه این افراد، حداقل ۵ کیلو چاق‌تر از بقیه هستند.

راه‌حل بحث تنبلی: سبک زندگی خود را تغییر دهید

بهتر است به کلی سبک زندگی‌تان را تغییر دهید. پیشنهاد می‌کنیم با همسر و فرزندانتان دور میز شام جمع شوید و تصمیمات جدیدی برای این تغییر اساسی بگیرید. پیشنهاد فیتامین، رفتن به سمت برنامه ورزشی، برنامه دوچرخه‌سواریِ هفتگی و بازی‌های دست‌جمعی و خانوادگی است.
راه‌حلی ساده: پیاده‌روی عاشقانه

به جای اینکه روزهای تعطیل را در رستوران‌ها و یا جلوی تلویزیون بگذرانید، باهم به پیاده‌روی بروید. یا قرار کوه بگذارید و فعالیت‌های خود را افزایش دهید. حتی می‌توانید طرز تهیه غذاهای سالم را یاد بگیرید و در کنار همسرتان آشپزی کنید

با این کارها از زندگی لذت ببرید و نگران اضافه وزنتان هم نباشید. شما چه راهکارهایی را توصیه می‌کنید؟ حتماً تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

 منبع :نیوز مردم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار