مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان اردبیل گفت:‌ در حال حاضر 30 هزار خانوار در استان تحت حمایت این نهاد هستند که 58 درصد آن را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۸۷۱۱
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۶ 07 July 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بهروز زلالی صبح امروز در جریان دیدار فرمانده انتظامی اردبیل با تعدادی از خانواده‌های محرومان و نیازمندان در قالب طرح مفتاح‌الجنه در اردبیل اظهار کرد: طی هماهنگی‌های صورت گرفته با فرمانده نیروی انتظامی استان به همراه فرماندهان با تعدادی از خانواده‌های تحت حمایت دیدار و ضمن مصاحبت، از آنان دلجویی می‌کند.

وی در این دیدار حمایت و رفع نیازهای اساسی خانواده‌های نیازمند از سوی کمیته‌ امداد و سایر دستگاه‌های اجرایی را عاملی مهم در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و ایجاد امنیت پایدار در جامعه اعلام کرد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان اردبیل در این دیدار ضمن بررسی مشکلات و نیازمندی این تعداد از خانوادها که به دلیل طلاق تحت حمایت کمیته‌ امداد قرار گرفته‌اند به زنانه شدن فقر در سطح جامعه اشاره کرد و یادآور شد: در حال حاضر 30 هزار خانوار تحت حمایت این نهاد هستند که 58 درصد آن را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند.

زلالی با اظهار امیدواری از اینکه تلاش داریم تا ظرف یک سال آینده تمامی کالاهای اساسی خانواده‌های تحت حمایت را تأمین کنیم، تصریح کرد: در حال حاضر 265 خانوار تحت حمایت که بالای یک نفر هستند فاقد یخچال هستند که امیدواریم این نیازمندی‌ها با همسویی دستگاه‌های اجرایی استان و خیرین تا سال آینده تامین شود.

این مسئول با اشاره به اینکه تعداد 750 بخاری، یک هزار اجاق گاز و 195 دستگاه تلویزیون جزو کالاهای اساسی و نیازهای ضروری خانواده‌های تحت حمایت است، گفت: ‌برای تامین این تعداد کالای ضروری نیازمند همه جانبهی مردم نیکوکار استان هستیم.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل محوریت این بازدیدها را خدمات حمایتی این مجموعه در خود اتکایی و توانمندسازی جامعه هدف اعلام کرد.

فرمانده انتظامی استان اردبیل نیز در این دیدار گفت: توانمندسازی نیازمندان جامعه به ویژه خانواده‌های محروم امنیت عمومی را ارتقا داده و آسیب‌های اجتماعی را به حداقل رسانده است.

ابراهیم کریمخانی افزود: کمیته امداد امام خمینی با عمل به وظیفه و رسالت خطیر همراهی و حمایت محرومان در مسیر توانمندسازی و خودکفایی آنها به گونه‌ای اقدام کرده تا زمینه برای بهره‌گیری بیشتر از این توانمندی فراهم آید.

وی با بیان اینکه طبقات پایین جامعه به دلیل قرار گرفتن در معرض آسیب‌های اجتماعی بیشتر به حمایت‌های فرهنگی و اجتماعی نیازمند هستند، عملکرد حمایتی کمیته‌ امداد در ایجاد ثبات و امنیت عمومی و رفع آسیب‌های اجتماعی را بسیار موفق اعلام کرد.

همچنین در ادامه این بازدیدها که از 2 خانوار نیازمند انجام شد ابراهیم کریمخانی ضمن آشنایی با خانواده‌های نیازمند به ایجاد تعاملات تنگاتنگ نیروی انتظامی با مجموعه‌ کمیته امداد در موضوعات اجتماعی و فرهنگی تاکید کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار