دبیر کمیته درمان و حمایت اجتماعی شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر خراسان شمالی:
دبیر کمیته درمان و حمایت اجتماعی شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر خراسان شمالی از مراکز اقامتی درمان اعتياد بانوان و کودکان زیر سن 18 استان بازديد كرد.
کد خبر: ۵۸۷۳۸۱
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۴ 08 April 2018

این بازدید باهدف نظارت بر فرآیند نگهداری، درمان و مراقبت از بیماران مقیم مراکز اقامتی بانوان و کودکان زیر سن 18 سال دختر و پسر مرکز استان انجام گرفت.

همچنین فرآیند درمان و مفاد دستورالعمل‌های مربوطه و هدفمندی فعالیت‌ها و خدمات قابل‌ارائه به بیماران به‌منظور ملموس بودن و مانایی اقدامات درمانی برابر هدف گزاری تعیین‌شده ستاد موردبررسی قرار گرفت.

فروغیان کارشناس درمان و حمایت‌های اجتماعی استان ضمن تأکید بر بهبود شرایط دوران اقامت و درمان بیماران، بر لزوم انجام اقدامات روان‌شناختی و مددکاری به‌موقع و مؤثر جهت ایجاد زمینه‌های اعتماد و ارتباط درمانی با بیماران تأکید کرد و انجام مصاحبه‌های انگیزشی به‌منظور احساس ارزشمندی و بازگشت به‌سلامت جسم و روان و نیز افزایش میزان مانایی در آنان را از وظایف روانشناس و مددکاران شاغل در مراکز دانست.

در حاشیه این بازدیدها با کودکان مقیم مرکز اقامتی درمان زیر سن 18 سال (به تفکیک جنس) اقداماتی از قبیل برگزاری مسابقه فوتبال دستی و قصه‌گویی باهدف ایجاد نشاط و ارتباط عاطفی با آنان انجام گرفت و به گفتمان با بیماران پرداخته شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار