معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین:
- معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: معنویت جشن های نیمه شعبان را با استفاده از موسیقی های نامتعارف زیر سوال نبرده واز مسیر دینی خارج نکنیم.
کد خبر: ۵۹۷۱۲۷
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۰ 28 April 2018

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تابناک قزوین،حجت الاسلام عباس نظری ضمن تبریک فرارسیدن ماه شعبان اظهار کرد: برگزاری هرچه بهتر و با شکوه‌تر اعیاد شعبانیه بیانگر عشق و محبت شیعیان به امامان معصوم(ع) است و مشارکت در مردم در این جشنها باید هدفمند باشد.

وی افزود: گاهی اوقات برخی افراد با استفاده از موسیقی های نامتعارف که در شان این ایام نیست به معنویت این جشنها آسیب می زنند و آن را از مسیر دینی و مذهبی خارج می کنند که این جشنها شکل دیگری پیدا می کند که می تواند آسیب رسان باشد.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین بیان کرد: مناسبتهای مذهبی باید متناسب با شان آن برگزار شود و همان گونه که حضور هر عزادار در مراسم عزاداری امامان معصوم، تیری به دشمنان محوب می شود برگزاری جشنها نیز می تواند به یاس و نا امیدی دشمنان منجر شود

وی گفت: شیعیان باید در مناسبتهای مذهبی و اعیاد دینی شادمانی و در عزاداری های سوگوار باشند و ارادت خود را به ائمه معصومین نشان دهند.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین یادآورشد: به دلیل عشق و علاقه مردم به ائمه معصومین(ع) معمولا در نیمه شعبان شاهد برگزاری جشن های مختلفی از سوی کسبه، بازاریان، گروه های مختلف در مساجد، منازل، مغازه ها، ادارات و شهرها و روستاها هستیم که اگر بتوانیم آنها را ساماندهی کنیم به نتایج بهتری می رسیم.

به گفته نظری،جشن های اعیاد شعبانیه فرصت مناسبی برای تبیین اهمیت و ضرورت فرهنگ مهدویت است و باید از ظرفیت های معنوی و فرهنگی این ایام برای تبیین اهداف دینی استفاده کنیم.

وی بیان کرد: خوشبختانه مردم استان قزوین با حضور مطلوب در جشنهای مذهبی عشق و ارادت خود را نشان می دهند و این نیمه شعبان هم مراسمی در شان حضرت ولیعصر(عج) برگزار خواهند کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار