رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه دولت به‌عنوان حاکمیت علاقه ندارد بخشی از مسؤولیت را به شهرداری واگذار کند، گفت: برای برون‌رفت از معضل بروکراسی دولتی باید بخشی از وظایف دولت به بخش خصوصی و شهرداری‌ها واگذار شود.
کد خبر: ۵۹۷۷۸۰
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۰ 29 April 2018

 تابناک فارس به نقل از فارس:سید احمدرضا دستغیب در نخستین نشست هم‌اندیشی شوراهای اسلامی استان فارس اظهار داشت: اگر فردی در اصول و مبانی اولیه واگذاری امور به مردم شک و تردید کند، نمی‌شود گفت پایبند به نظام است، چراکه نظام بر اصل محوریت و اسلامیت بناشده و به‌هیچ‌عنوان قابلیت جدا شدن از یکدیگر را ندارد.

وی با اشاره به اینکه واگذاری امور دولتی به شوراها که در برنامه توسعه در دستورکار قرارگرفته تاکنون اجرایی نشده است، گفت: عدم تحقق واگذاری امور دولتی به شوراها نشان می‌دهد شهرداری‌ها آمادگی و انگیزه به عهده گرفتن مسؤولیت 23 تصدی‌گری که برای این نهاد تعریف‌شده را ندارد.

رئیس شورای شهر شیراز تصریح کرد: دولت به‌عنوان حاکمیت علاقه ندارد بخشی از مسؤولیت را به شهرداری واگذار کند و برای برون‌رفت از معضل بروکراسی دولتی باید بخشی از وظایف دولت به بخش خصوصی و شهرداری‌های واگذار شود.

دستغیب بیان داشت: اختلاف انگیزی آفت وسم برای حکومت در مقابله با دشمنان خارجی است و برای برون‌رفت از این معضل تعامل و همکاری میان شورای شهر، نماز جمعه و دیگر نهاد‌ها، امری ضروری بوده چراکه کوبیدن بر طبل اختلاف مخالف منویات مقام معظم رهبری است.

وی بیان داشت: درراستای شفاف‌سازی باید عملکرد شوراها، نهاد روحانیت و نیز نهاد‌های اداری، دولتی حکومتی و نماز جمعه شفاف به اطلاع مردم رسیده شود.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز نیز در سخنانی با اشاره به اینکه به استناد اصول متعددی که در قانون اساسی پیش‌بینی‌شده تدوین‌کنندگان قانون اساسی با توجه به اهمیت مشارکت مردم در اداره کشور و جامعه اصولی را در قانون اساسی پیش‌بینی و فصل مستقلی به نهاد و شوراها اختصاص داده‌اند، افزود: شوراها باوجود موانع موجود در عملکردشان موفق بودند.

عبدالرزاق موسوی بیان داشت: فراهم کردن زمینه مشارکت مردم در اداره کشور و استفاده از ظرفیت‌های محلی و منطقه‌ای برای توسعه شهری و روستایی و نیز در تعیین سرنوشت ضامن حفظ و بقای نظام اسلامی است.

عضو شورای شهر شیراز ابراز داشت: استفاده از تمامی ظرفیت‌ها، حرکت در مسیر آموزش و بازآموزی دائمی، ارتباط با مردم و نیز تعامل با نمایندگان مجلس و مدیران کشور باید موردتوجه قرار بگیرد.

موسوی با تأکید بااینکه دولتمردان و دستگاه قانون‌گذار در برنامه‌ریزی‌های شهرها به‌ویژه شهرداری‌ها تنها پایتخت را می‌بینند، افزود: دولت و مجلس در تصمیم‌گیری‌ها و تصویب قوانین عمدتاً تهران را دیده و نظرات آنان را مبنای تصمیم‌گیری می‌دانند که اشتباه بزرگی به‌ویژه در حوزه فعالیت‌های شهری، اقتضائات و مزیت‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سرمایه‌های انسانی است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار