فرماندار تازه منصوب شده شهرستان نهاوند در نخستین جلسه کاری خود طوفانی ظاهر شد و تصریح کرد: مدیران کار نمی‌کنند بعد می‌گویند فرماندار بداخلاق است، «اشتغال» خط قرمز من است بنابراین اگر مشکل اشتغال حل نشود خودم می‌روم و مدیران ناکارآمد هم با خود می‌برم.
کد خبر: ۵۹۷۹۶۴
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰ 30 April 2018
فرماندار تازه منصوب شده شهرستان نهاوند در نخستین جلسه کاری خود طوفانی ظاهر شد و تصریح کرد: مدیران کار نمی‌کنند بعد می‌گویند فرماندار بداخلاق است، «اشتغال» خط قرمز من است بنابراین اگر مشکل اشتغال حل نشود خودم می‌روم و مدیران ناکارآمد هم با خود می‌برم.

به گزارش ایسنا، مراد ناصری در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان نهاوند، با اشاره به اینکه برای سخنرانی و شب‌نشینی جمع نشده‌ایم، اعلام کرد: از مجموع ۱۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تسهیلات ویژه اشتغالزایی روستایی و عشایری با سود ۶ درصد و تنفس یک ساله تا کنون ۳ میلیارد و ۷۲۰ میلیون تومان آن جذب شده است که دو علت دارد یا در شهرستان بیکار نداریم و این اعتبارات باید برگشت بخورد یا بیکار داریم، اما یک جای کار مشکل دارد.

وی ادامه داد: دستور کار کارگروه، اشتغال است و همه برای حل مشکل بیکاری تلاش خود را انجام داده‌اند، اما باید منصفانه حرف زد، حقیقت موضوع این است که با وضعیت موجود هیچ شغلی محقق نمی‌شود بنابراین اگر کارگروه اشتغال اینگونه است بهتر است در آن را ببندیم.

فرماندار شهرستان نهاوند با بیان اینکه باید وقت گذاشت و تلاش کرد تا اعتبار ۱۴ میلیاردی باقیمانده تا ۳۰ خرداد امسال جذب شود، اضافه کرد: به احترام مردم نهاوند این نحوه کار کردن را قبول ندارم، واقع‌بین باشیم و دنبال آتو گرفتن و حاشیه نباشیم.

وی خطاب به رئیس اداره کار شهرستان نهاوند گفت: اگر کارگروه اشتغال اینطور است و علامت‌هایی که از این کارگروه دیده می‌شود پس حرفی برای گفتن نمی‌ماند.
 
مدیرکل کار درست گفته که اوضاع اشتغال شهرستان خوب نیست، نتوانسته‌ایم با این تسهیلات خوب و درصد اندک کاری پیش ببریم، اینطور پیش برود باید کارگروه اشتغال را تعطیل کنیم بنابراین از دهیاران می‌خواهم از این سهمیه اشتغال جذب کنند، از این به بعد هر هفته جلسه اشتغال داریم و باید در آن عملکرد‌ها را اعلام کنند.

ناصری با اشاره به اینکه وقتی نهاوند رتبه اول بیکاری استان را دارد اگر ریالی از این اعتبار برگشت بخورد به والله جای من و شما اینجا نیست، اظهار کرد: از این به بعد اجازه گزارش دادن به مدیران را نمی‌دهم و فقط باید آنچه انجام می‌شود را به مردم ارائه دهیم.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه گردشگری، کشاورزی و صنعت با توجه به ظرفیت‌های نهاوند باید کار شود و نمایندگان اداره کار از فردا یعنی یکشنبه ۹ اردیبهشت در بخشداری‌ها مستقر شوند و با مدیریت بخشدار و با کمک دهیار‌ها اعتبارات اشتغالزایی را جذب کنند.

فرماندار شهرستان نهاوند ادامه داد: طرح‌های نهاوند وقتی بی‌صاحب به همدان می‌روند در آنجا هم بی‌صاحب می‌مانند و مصوب نمی‌شوند، مدیر باید همراه پرونده به استان برود، پشت درب مدیرکل بنشیند تا طرحش مصوب شود در غیر این‌صورت طرحی که صاحب ندارد همان بهتر که رد شود.

وی افزود: یک ریال از این اعتبار برگشت بخورد باید سر خود را زمین بگذاریم، عیب اشتغال این است با حرف حل نمی‌شود و باید تلاش کرد، به همین جهت مدیران باید به صورت هفتگی اقدامات انجام شده در مورد اشتغال را ارائه کنند.

ناصری درباره سخت‌گیری بانک‌های نهاوند برای پرداخت وام‌های اشتغالزایی روستایی و عشایری گفت: اختیارات بانک‌های شهرستان کم است به همین علت بخشداران و مدیران باید به مرکز استان بروند و با سرپرستی بانک‌ها صحبت کنند.

وی با بیان اینکه اگر یک ریال از این اعتبار ۱۴ میلیاردی که به ایجاد اشتغال در شهرستان اختصاص داده شده، برگشت بخورد خیانت به مردم است، اظهار کرد: وقتی فرماندار مهران بودم بار‌های نهاوند را نمی‌بردند و یا با نصف قیمت می‌خریدند و یا برگشت می‌دادند این یعنی شهرستان نهاوند صنایع فرآوری نداشته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار