رئیس حوزه هنری استان یزد:
رئیس حوزه هنری استان یزد گفت: هنرمندان خوش‌ذوق یزدی نقاشی دیواری «امید» با موضوع شهدا و دفاع مقدس را به‌صورت نقش برجسته در این شهر میراث جهانی خلق کردند.
کد خبر: ۵۹۸۸۴۸
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰ 30 April 2018

محمدصادق کوچک زاده  از پایان اجرای نقاشی دیواری با عنوان «امید» در این شهر یزد خبر داد و گفت: این اثر از سری برنامه‌های بزرگداشت هفته هنر انقلاب اسلامی در استان بود که باهمت و تلاش دو نقاش یزدی بر روی دیوار به تصویر درآمد.

وی افزود: این نقاشی توسط حسین دشتی اردکانی واکبر مختاری در مدت 10 روز بر روی دیواری به طول 11 متر و ارتفاع پنج‌متر کشیده شد.

رئیس حوزه هنری استان یزد بابیان این‌که نقاشی دیواری «امید» تلفیقی از تکنیک رنگ و روغن، کلاژ و نقش برجسته است، تصریح کرد: در این اثر از رنگ‌های درخشنده، شاد و انرژی‌بخش استفاده‌شده است.

کوچک زاده اظهار داشت: اصل این نقاشی کاری از علی وزیریان ثانی است که در سال 1365 با تکنیک رنگ و روغن در ابعاد 100 در 150 سانتی‌متر روی بوم خلق‌شده و در حال حاضر در موزه هنر انقلاب اسلامی حوزه هنری نگهداری می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به فضای زیبا، معنوی و عرفانی اثر گفت: این نقاشی تصویر رزمنده‌ای جوان، مقاوم و امیدوار را نشان می‌دهد که در یک دشت وسیع نشسته و با معصومیتی خاص به نوری که از افق می‌تابد چشم دوخته است. در بخشی از اثر نیز آسمان با ابرهای بارانی طراحی‌شده که شادابی، پاکی، طراوت، امید و انتظار را تداعی می‌کند.

وی بابیان این‌که مخاطب این نقاشی عموم مردم هستند، افزود: این اثر به انتخاب کارشناسان از بین بیش از 50 اثر نقاشی، عکس و مستندات دفاع مقدس برگزیده و اجرا شد.

رئیس حوزه هنری استان یزد هدف از اجرای نقاشی دیواری «امید» را زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس، پاسداشت رزمندگان جنگ تحمیلی، ترویج و تقویت روحیه مقاومت، ایثار و شهادت در جامعه، تداوم روحیه جهادی، امید به آینده و همچنین ایجاد روح آرامش و شادابی برای شهروندان و تزئین و تلطیف فضای شهر برشمرد.

یادآور می‌شود: این اثر با همکاری حوزه هنری یزد و معاونت فرهنگی سپاه الغدیر بر روی دیواری به وسعت 55 مترمربع در بلوار شهید صدوقی (ره) کشیده شده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار