مدير واحد داوطلبان سازمان آتش‌نشاني شهرداري قزوين خبر داد؛
مدير واحد داوطلبان سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين در تشريح عملکرد اين واحد از ارائه آموزش به 468 نفر داوطلب خانم و آقا در سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۶۰۰۰۳۱
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۹ 03 May 2018

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تابناک قزوین،رشوند با اشاره به ثبت نام هزار و 200 نفر داوطلب آتش نشان در سال گذشته افزود: طبق برنامه ريزي هاي به عمل آمده در سال گذشته براي 468 نفر از اين افراد توسط اساتيد و کارشناسان سازمان آتش نشاني قزوين، آموزش‌هاي مقدماتي و تکميلي اطفاء حريق برگزار شد و به همه شرکت کنندگان در اين دوره ها پس از برگزاري آزمون هاي علمي و عملي گواهينامه مربوطه اعطا شد.

وي اضافه کرد: طرح آموزش، ساماندهي و بهره گيري از نيروهاي داوطلب آتش نشاني از اولويت ها و برنامه هاي اين سازمان به شمار مي رود چراکه اين نيروهاي آموزش ديده در مواقع لزوم مي‌توانند با صلاحديد مديريت سازمان به عنوان مکمل آتش نشانان و امدادگران در حوادث گوناگون حاضر شوند و در دستيابي به سطح بالاتري از ايمني شهري و ارائه خدمات به شهروندان و سازمان آتش نشاني جايگاه و نقش ويژه اي داشته باشند.

مدير واحد داوطلبان سازمان آتش نشاني شهرداري قزوين در ادامه اعلام کرد: از تعداد 468 نفر داوطلب آموزش ديده در سال گذشته تعداد 224 نفر خانم و 244 نفر آقا مي‌باشند که پس از گروه بندي و انجام مراحل تکميلي ثبت نام، برنامه هاي آموزشي "شامل کلاس‌هاي تئوري و عملي" را در قالب دوره هاي مقدماتي به مدت 12 ساعت و تکميلي به مدت 24 ساعت گذرانده و در آزمون پايان دوره شرکت کرده اند.

رشوند با اشاره به اهميت جايگاه جامعه ايمن و نقش آن در زندگي مردم اظهار کرد: سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين با هدف ترويج فرهنگ ايمني نسبت به ارائه آموزش هاي شهروندي در حوزه هاي مختلف ايمني و آتش نشاني اقدام کرده و تمام تلاش خود را براي تحقق شعار "شهري ايمن با مشارکت شهروندان" بکار بسته است.

وي افزود: آتش نشانان داوطلب با حضور در ميان قشرهاي مختلف جامعه، نقش مهمي در جهت گسترش فرهنگ ايمني دارند به نحوي که خوشبختانه با اجراي اين طرح و مشارکت مردم ، در بسياري از موارد شاهد کاهش عمليات هاي سازمان آتش نشاني به دليل افزايش آگاهي شهروندان از خطرات و حوادث بوده ايم.

رشوند در ادامه با اشاره به اينکه آتش نشانان داوطلب نمايندگان و سفيران ايمني سازمان آتش نشاني در جامعه و خانواده ها هستند، بيان کرد: وجود يک آتش نشان داوطلب در هر خانواده ايراني منجر به ارتقاء قابل توجه فرهنگ ايمني در خانواده ها و به طبع آن کاهش چشمگير نرخ حريق و حوادث در سطح جامعه مي شود.

وي در پايان افزود: متقاضيان عضويت در طرح آتش نشان داوطلب مي توانند در زمان اداري روزهاي غيرتعطيل به واحد آتش نشانان داوطلب، واقع در ايستگاه آتش نشاني مولوي مراجعه و يا نام و نام خانوادگي خود را به همراه عبارت "داوطلب آتش نشاني " به شماره 3000500125 پيامک کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار