معاون تهذیب حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه اساتید امروزه فقط نقش معلم را برای طلاب ایفا می‌کنند افزود: دشمن دنبال تخریب روحانیت در کشور است.
کد خبر: ۶۰۱۴۲۰
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۹ 06 May 2018

حجت الاسلام والمسلمین حمید ملکی در همایش تجلیل از اساتید حوزه علمیه یزد با بیان اینکه در طول چهل سال گذشته از انقلاب مردم همچنان پیرو روحانیت و این قشر است اظهار داشت: در دنیای امروز بی‌نظیر است که در طول چهل سال مردم با همه مشکلات و سختی‌ها به روحانیت لبیک بگویند.

معاون تهذیب حوزه‌های علمیه سراسر کشور افزود: دشمنان فهمیدند که اگر بخواهند اصل نظام و اسلام را از بین ببرند حتماً باید به روحانیت و این قشر ضربه و خدشه وارد کنند.

وی با بیان اینکه فضاهای مجازی فعالیت‌های بسیاری در جهت تضعیف اعتماد مردم نسبت به روحانیت انجام می‌گیرد افزود: در این فضاها با انتشار تصاویر و فیلم‌هایی که ناخواسته صورت گرفته و عمدی در کار شخص نبوده، می‌خواهند روحانیت را در جلوی چشم مردم بد جلوه دهند.

ملکی با اشاره به اینکه در زمان واگذاری این مسئولیت به من با بیش از 60 نفر از اساتید و بزرگان حوزه علمیه دیدار و با آن‌ها گفتگو کردم گفت: سازمان‌ها و نهادهای حوزوی نمی‌تواند تحول معنوی و اخلاقی در بین طلاب ایجاد کنند و فقط اساتید و مدیران حوزه‌های علمیه قادر به انجام این کار خطیر هستند.

معاون تهذیب حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه در گذشته اساتید سه کار انجام می‌دادند خاطرنشان کرد: یک معلمی، دو مربی گری و سوم کار پدری را انجام می‌دادند و شاگردی که چشمش را باز می‌کرد هم استاد، هم مربی و هم پدر را می‌دید و آن زمان بود که با تمام وجود غلامی، شاگردی و دوران طلبگی خود را می‌گذراند.

وی با اشاره به اینکه امروزه اساتید حوزه‌های علمیه یکی از آن سه مسئولیت را به دوش می‌کشند که آن هم معلمی است تصریح کرد: آن هم به شرط اینکه مطالعه داشته باشند، طرح مسئله کنند و به موقع در کلاس‌های خود حضور داشته باشند.

ملکی افزود: طلاب از دانشگاه و مدرسه به حوزه‌های علمیه وارد می‌شوند و اساتید هستند که آن‌ها را تحویل می‌گیرند و بیشترین مواجهه را استاد با طلبه دارد و رفتار، آداب، ادب و رفتارش بر روی طلبه تأثیرگذار است.

معاون تهذیب حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: اگر بخواهیم حوزه‌های علمیه را به خوبی حفظ و در جایگاه اصلی و شأن خود نگه بداریم باید اساتید و مدیران با جدیت بیشتری وارد عرصه شوند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار