استاندار خوزستان خبر داد:
استاندار خوزستان گفت: در سیستم برخط استعلام اصالت هویت، زیرساخت های لازم بر بستر شبکه دولت ایجاد شده و هم اکنون ۱۰۰ سازمان امکان دسترسی به این خدمت را دارند.
کد خبر: ۶۰۲۷۶۹
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۸ 08 May 2018

دسترسی ۱۰۰ سازمان خوزستان به سامانه هوشمند استعلام اصالت هویت

غلامرضا شریعتی شامگاه سه شنبه در آیین نمادین افتتاح سیستم برخط استعلام اصالت هویت در سالن جلسات شهید رجایی استانداری خوزستان اظهار کرد: خوزستان در تحقق دولت الکترونیک و اجرای منویات دکتر روحانی جز استان های پیشرو بوده است و در این راستا نسبت به اجرای طرح های متعددی از جمله ارسال نامه های مردمی از دفاتر پیشخوان دولت به ادارات و سازمان ها به صورت الکترونیکی به عنوان تنها استان در کشور و پیاده سازی طرح جی نف در استان و سبقت گرفتن از برنامه زمان بندی شده، برنامه ریزی و تهیه طرح شهر هوشمند اهواز، توسعه کسب و کارهای هوشمند در استان و همچنین طرح جامع پنجره واحد سرمایه گذاری به عنوان طرح جامع ملی اقدام کردیم.

وی افزود: طرح اخذ رونوشت مدارک هویتی شهروندان در سازمان ها و دستگاه های اجرایی دولتی موسوم به اصالت هویت برخط نخستین بار به عنوان یک طرح پژوهشی در خوزستان شروع شده و با همکاری ثبت احوال، وزارت کشور و نهاد ریاست جمهوری زیرساخت های فنی و اجرایی آن مورد بررسی قرار گرفته و در سال ۹۵ برای نخستین بار در خوزستان پیاده سازی شد.

استاندار خوزستان تصریح کرد: در این طرح زیرساخت های لازم بر بستر شبکه دولت ایجاد شده و هم اکنون ۱۰۰ سازمان امکان دسترسی به این خدمت را دارند.

شریعتی با اشاره به اهداف اجرای این طرح یادآور شد: استعلام هوشمند سوابق هویتی، پیشگیری از جعل مدارک هویتی، دسترسی به آخرین وضعیت سوابق سجلی و هویتی و اصلاحیه های آنها، مبارزه با پولشویی و تخلفات هویتی در بانک ها، کاهش هزینه های کپی و مصرف کاغذ، ایجاد رضایت مندی بیشتر در مردم و کاهش ترددهای غیرضروری شهری از اهداف اجرای این طرح هستند.

وی با اشاره به فرایند نظارت بر اجرای این طرح ، گفت: طی این مدت مرکز فناوری اطلاعات و بازرسی استانداری بر اجرای صحیح این طرح نظارت داشته و بیش از ۲۰ بازدید از ادارات انجام شد و دوره های آموزشی متعددی در این خصوص برای کارمندان ادارات مرتبط برگزار شده است.

استاندار خوزستان با بیان اینکه موارد دیگر همچون استعلام کارت پایان خدمت، مدارک ایثارگری، سوابق و مدارک تحصیلی بر بستر این سامانه قابل اعمال است، پیشنهاد کرد: مکاتبات لازم با ادارات و سازمان های دولتی برای اجرای هرچه بهتر این طرح انجام گرفته و به صورت کتبی به آنها ابلاغ شود.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار