قائم‌مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بابیان اینکه در حال حاضر بین فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و فرصت های شغلی جامعه تناسب وجود ندارد، به نقش مؤثر مراکز رشد فناوری در ایجاد اشتغال برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی اشاره کرد.
کد خبر: ۶۰۳۴۵۷
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰ 10 May 2018

عبدالرضا باقری  در مراسم افتتاح ساختمان مراکز رشد پارک علم و فناوری اقبال یزد، با اشاره به اینکه  در حال حاضر با توجه به ظرفیت‌های پذیرشی که برای دانشگاه‌های کشور ایجاد شد، متناسب با تعداد و توانمندی‌های فارغ‌التحصیلان دانشگاهی شغل در جامعه ایجاد نشده است؛ تصریح کرد: توجه به حوزه  فناوری و رشد علوم و کاربردی کردن توانایی‌ها و دانش‌های دانشجویان و تجاری‌سازی ایده‌ها، می‌تواند این معضل را کاهش دهد.

قائم‌مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه مراکز رشد فناوری توانسته هم به پیشرفت علمی کشور کمک کند و هم موجب ایجاد اشتغال برای جوانان فارغ‌التحصیل دانشگاهی و تجاری‌سازی ایده‌ها شده است، یادآور شد: از طرفی موفقیت این مراکز باعث شده تا امید تازه‌ای در فضای دانشجویی کشور به وجود بیاید.

وی اضافه کرد: این مجموعه‌ها همچنین باید تلاش کنند تا مدیرانی جوان و کارآمد برای فعالیت در حوزه علمی و فناوری کشور تربیت کنند.

وی در ادامه با اشاره به کارکردها و موفقیت‌هایی که در مراکز علم و فناوری کشور به‌دست‌آمده است از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و پارک علم و فناوری اقبال یزد به‌عنوان مجموعه‌های موفق در این عرصه یادکرد و بیان داشت: مراکز و مجموعه‌های موفق در این راستا باید تجارب خود را با دیگر مراکز رشد فناوری و فعالان این عرصه به اشتراک بگذارند و تلاش کنند تا فضای کشور در این  حوزه روزبه‌روز رشد کند.

باقری در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اینکه در طول این سال‌ها که فعالیت مراکز  رشد علم و فناوری در کشور رشد چشمگیری پیداکرده، این مجموعه‌ها با نیازها و معضلات جدیدی روبرو شدند، اذعان کرد: برای حل این معضلات و رفع این نیازها، بازنگری در برخی قوانین و دستورالعمل‌ها و تدوین شیوه‌نامه‌های جدید توسط مسئولین  و دستگاه‌های ذی‌ربط ضروری است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار