معاون درمان علوم پزشکی لارستان:: با اطلاع رسانی دقیق و تشریح آئین نامه و ارسال سه مرحله ای آن به تمامی متخصصان زنان و زایمان و سایر متخصصین غیر رادیولوژیست،این متخصصین مکلف شدند که در قبال انجام سونوگرافی در مطب هیچ مبلغی را دریافت نکنند.
کد خبر: ۶۰۴۷۵۷
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰ 13 May 2018

تابناک فارس به نقل از میلاد لارستان:دکتر اکبرزاده گفت: با توجه به شکایات متعدد از سوی مردم و متخصصصین رادیولوژیست در چند سال اخیر مسئله از سوی مسئولان وزارتی بررسی و از بهمن ماه سال ۹۶ با ارسال دستور العملی از سوی وزراتخانه تمامی پزشکان متخصص غیر رادیولوژیست و بطور خاص متخصصین زنان و زایمان موظف شده اند که «در صورت لزوم انجام سونوگرافی در شرایطی که به تشخیص بهتر کمک می کند از دریافت هر گونه وجه بابت این امر خودداری نمایند.

وی در ادامه با اشاره به یک مورد استثنا در این بخشنامه اذعان داشت: پزشکان متخصصی که دارای گواهی مورد تایید معاونت آموزشی وزارت بهداشت و درمان می باشند می توانند در قبال انجام سونوگرافی سطح یک یا همان سونوگرافی حاملگی در مراکز دولتی و با تعرفه دولتی از مراجعه کنندگان وجه دریافت نمایند.

معاون درمان علوم پزشکی لارستان با بیان این مطلب که پس از ابلاغ آئین نامه جلسه توجیهی با پزشکان متخصص مربوطه تشکیل شد، بیان داشت: با اطلاع رسانی دقیق و تشریح آئین نامه و ارسال سه مرحله ای آن به تمامی متخصصان زنان و زایمان و سایر متخصصین غیر رادیولوژیست،این متخصصین مکلف شدند که در قبال انجام سونوگرافی در مطب هیچ مبلغی را دریافت نکنند.

این مسئول تصریح کرد: مردم محترم شهرستانهای لارستان و خنج در صورت مشاهده دریافت وجه می توانند با مراجعه حضوری به واحد نظارت بر درمان دانشکده مستقر در ستاد مرکزی و یا تماس با سامانه ۱۹۰، موارد را به این معاونت گزارش داده و در اجرای هر چه بهتر این دستور العمل مسئولین دانشکده را یاری رسانند.

وی در انتها از همه پزشکان متعهد و مسئولی که با حضور موثر و قانونمند خود خدمات ارزنده ای را به مردم فهیم لارستان عرضه می کنند سپاسگزاری کرد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار