رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر شیراز با اشاره به بدهی هنگفت شهرداری و لزوم کاهش هزینه‌ها با تعدیل نیرو گفت؛ 3 هزار و 500 پست در شهرداری مصوب شده، اما 12 هزار نیرو در مجموعه شهرداری هستند که باید تعدیل شوند.
کد خبر: ۶۰۸۵۰۱
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۷ 20 May 2018

تابناک فارس به نقل از فارس:سید عبدالرزاق موسوی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: طی 8 ماه گذشته، در کمیسیون برنامه، بودجه، امور حقوقی و املاک شورای شهر شیراز 42 جلسه تشکیل شده است، 170 دستور کار را مورد بحث قرار دادیم و 54 مصوبه در شورا مطرح شده که با اصلاحات صورت‌گرفته از سوی اعضای شورا، 47 مورد آن به تصویب رسیده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات ما عدم آشنایی برخی‌ها با شرح وظایف کمیسیون برنامه، بودجه، امور حقوقی و املاک شورای شهر شیراز است، گفت: بررسی و تایید یا رد لوایح، طرح‌ها، آیین نامه‌های شهرداری و سازمان‌های زیر مجموعه در موضوعات مرتبط با بودجه، متمم بودجه و... همینطور اعمال نظارت بر امور مالی و اداری، حقوقی و املاک و سازمان‌های وابسته شهرداری، رسیدگی به درخواست‌ها، پیشنهادات و امور اجرایی به کمیسیون و... برعهده ما است.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه، امور حقوقی و املاک شورای شهر شیراز اهم تصمیمات و مصوبات کمیسیون را بررسی مناقصه‌ها و مزایده‌ها سال 96 شورای شهر، دستورالعمل نحوه بکارگیری مشاورین شورا، بررسی و تصویب صورت جامع درآمد و هزینه‌های 6 ماهه شهرداری ، الزام شهرداری به تعدیل نیروی انسانی، بررسی برنامه پیشنهادی پنج ساله سوم توسعه شهر شیراز و... عنوان کرد.

وی دربخش دیگر سخنانش تصریح کرد: بیشترین پرونده‌های حقوقی در دادگاه‌ها مربوط به شهرداری است چراکه حوزه فعالیتی گسترده‌ای دارد، البته حجم بالای پروندهای موجود قابل قبول نیست و ما با بررسی‌های انجام شده به این نتیجه رسیدیم که اگر شهرداری به نحوی عمل می‌کرد که ضرر و زیان به اموال عمومی نرسد، پرونده‌ها هم کاهش پیدا می‌کرد.

موسوی خاطرنشان کرد: در مناقصه‌ها و مزایده‌های شهرداری شیراز اشکالاتی وجود دارد که یک مورد آن، مربوط به برآوردها است، معمولا برآوردها غیرواقعی بوده و برنامه‌ریزی براساس آن نیز با مشکل مواجه می‌شود.

تحقق شعار شفافیت؛ فقط 5 درصد

این عضو شورای شهر شیراز در پاسخ به سؤالی در خصوص «شفافیت» که شعار انتخاباتی اعضای شورای پنجم بود، گفت: طی این 8 ماه فقط 5 درصد از شفافیت محقق شده است.

موسوی با بیان اینکه حجم بدهی شهرداری شیراز، 2 هزار و 100 میلیارد تومان است که بخشی از آن نیز استقراضی بوده و اگر تسویه نشود، سود آن‌ها به این مبلغ اضافه می‌شود، تاکید کرد: باید به سراغ بخش‌های مختلف شهرداری برویم و هزینه‌ها را کم کنیم، بخشی از نیروی انسانی شهرداری شیراز فاقد کارایی هستند و با ضابطه وارد این مجموعه شدند.

وی تصریح کرد: ما با مشکل نیروی انسانی در شهرداری مواجه هستیم، 3 هزار و 500 پست در شهرداری مصوب شده، اما 12 هزار نیرو در مجموعه شهرداری هستند که باید تعدیل شوند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
پارسا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۲
جناب آقای موسوی چرا در شرایطی که کشور به شدت به اشتغال جوانان نیاز دارد از بیکاری و تعدیل صحبت می کنید این 5 تا 6 هزار نفری که شما فرمودین و حتی یک نفر در این شرایط کنونی کشور باید چه کار کنند آیا این انصاف است که خانواده ها را دچار استرس و فشار می کنید لطفا مسولین شهرداری این برنامه را لغو کنند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار