مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از برگزاری ویژه‌برنامه‌هایی به مناسبت گرامیداشت روز صنایع کوچک در این استان خبر داد.
کد خبر: ۶۱۳۵۳
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۴ 13 July 2015

تابناک فارس به نقل از علی صداقت‌پور صبح امروز در جلسه کمیته هماهنگی ویژه‌برنامه‌های روز صنایع کوچک با اشاره به نام‌گذاری روز 21 مرداد در تقویم کشور به‌ نام روز حمایت از صنایع کوچک گفت: اهمیت ویژه صنایع کوچک در اقتصاد و توسعه صنعتی کشور سبب شد شورای فرهنگ عمومی در سال گذشته این روز را به‌ نام صنایع کوچک نام‌گذاری کند که این موضوع بستر مناسبی را برای توجه همگانی به این صنایع فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه بیش از 90 درصد از صنایع این استان را صنایع کوچک و متوسط تشکیل می‌دهد، افزود: صنایع کوچک به علت ویژگی و قابلیت‌های خاص خود، نقش مؤثری در توسعه اقتصادی، اشتغال‌زایی و افزایش درآمد سرانه ملی ایفا می‌کند.

صداقت‌پور با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از واحدهای مستقر در شرکت شهرک‌های صنعتی فارس جزء صنایع کوچک محسوب می‌شوند تصریح کرد: تقویت و حمایت از صنایع کوچک جزو اولویت‌ها و برنامه‌های راهبردی این شرکت است.

وی برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی، اعزام صنعتگران به تورهای صنعتی و نمایشگاه‌های داخلی و خارجی، اعطای تسهیلات از محل کمک‌های فنی و اعتباری و تجدید نوسازی ساختار صنایع و نیز حمایت از ایجاد و گسترش خوشه‌های صنعتی را از مهم‌ترین برنامه‌هایی اعلام کرد که در این حوزه در حال اجرا است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس اضافه کرد: این شرکت در زمینه برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه واحدهای صنعتی در سال گذشته عنوان دوم کشور را به خود اختصاص داد و در این بخش 109 دوره آموزشی برگزار و 4 هزار و 19 نفر در قالب 6 هزار و 333 نفرساعت از آموزش‌های مختلف بهره‌مند شده‌اند.

صداقت‌پور به برگزاری 21 تور صنعتی در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در این زمینه این شرکت عنوان دوم کشور را به خود اختصاص داده است.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری ویژه‌برنامه‌های صنایع کوچک در دهه سوم مردادماه امسال گفت: برگزاری نمایشگاه صنایع کوچک، بهره‌برداری از چند طرح عمرانی و واحد صنعتی در شهرک‌های صنعتی، برگزاری تورهای صنعتی برای اقشار مختلف به‌منظور آشنایی با ظرفیت‌های صنایع کوچک و اجرای برنامه‌های فرهنگی اجتماعی به‌منظور تبیین اهمیت صنایع کوچک در اقتصاد ملی از مهم‌ترین این برنامه‌هاست که در این استان اجرایی می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار