رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اسدآباد از وجود ۴۵۳ هکتار جنگل دستکاشت در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۶۱۳۷۰۵
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۳ 31 May 2018
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اسدآباد از وجود ۴۵۳ هکتار جنگل دستکاشت در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایسنا، قباد پیری با اعلام این خبر افزود: از این میزان جنگل دستکاشت، ۲۸۶ هکتار در گردنه، ۱۶۳ هکتار در حاشیه جاده و پارک زائر و مابقی نیز در راهدارخانه گردنه شهرستان قرار گرفته که اکثریت این جنگل‌ها شامل درختان بادام‌شیرین هستند.

وی با بیان اینکه شهرستان اسدآباد فاقد جنگل طبیعی است، ادامه داد: این شهرستان با وسعت یک هزار و ۱۹۵ کیلومترمربع دارای ۵۹ هزار هکتار اراضی ملی بوده که از این میزان ۵۳ هزار و ۸۱۹ هکتار به صورت مرتع است.

پیری با تأکید بر حفظ اکوسیستم منابع‌طبیعی خاطرنشان کرد: منابع‌طبیعی اسدآباد در راستای سیاست‌های اداره‌کل منابع‌طبیعی استان و سازمان جنگل‌ها و آبخیزداری کل کشور با تأکید بر ۴ محور اساسی حفظ، احیاء، توسعه و بهره‌برداری انجام وظیفه می‌کند.

وی در ادامه با اشاره زراعت چوب تصریح کرد: در سالجاری در راستای زراعت چوب ۲ مورد متقاضی به اداره منابع طبیعی شهرستان مراجعه کرده‌اند که از این دو مورد یک طرح منتج به نتیجه شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اسدآباد یادآور شد: در حال حاضر متقاضی طرح زراعت چوب صنوبر به میزان ۴ هکتار در مرحله عقد قرارداد با بانک‌عامل در راستای اخذ تسهیلات اشتغال روستایی با نرخ سود ۶ درصد است.

وی با اشاره به ابعاد بسیار خوب اقتصادی زراعت چوب و ایجاد بستر مناسب برای اشتغال جوانان اظهار کرد: زراعت صنوبر علاوه بر کم‌آب‌بر بودن از صرفه اقتصادی بالایی برخوردار بوده و راهکاری مطمئن برای حفظ جنگل‌ها و در عین حال تأمین نیازمندی‌های کشور به چوب به شمار می‌رود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار