امام جمعه شیراز با بیان اینکه در زمینه عدالت‌خواهی اسلامی نیاز به نظریه‌پردازی داریم، گفت: دانشگاه و حوزه باید در این زمینه به وظایف خود عمل کنند. ت
کد خبر: ۶۱۴۲۵۲
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 02 June 2018

تابناک فارس به نقل از تسنیم:حجت‌الاسلام و المسلمین لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به ایام ضربت خوردن و شهادت امام علی (ع) اظهار داشت: ویژگی بارز این حضرت عدالتخواهی و عمل به عدالت بود به گونه‌ای هر چه عدالتخواهان دنیا هم جمع شوند باز هم نمی‌توانند به گرد عدالتخواهی امام علی(ع) برسند.

وی با اشاره به کتاب « امام علی، صدای عدالت انسانی» که توسط یک مسیحی نوشته شده است، گفت: با وجود این مسئله اما عدالت در جامعه شیعه امری گمشده است که همه به دنبال آن هستند.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه گاهی مواقع ظلمی را می‌بینیم اما واکنشی نداریم، گفت: این رنج جامعه امروز است در صورتی که همه به ویژه دستگاه‌های اجرایی و قضایی باید دست به دست هم دهند تا جلوی ظلم گرفته شود.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به ایجاد جریان‌های عدالت‌خواهی در جامعه افزود: این حرکات بسیار مبارک است و درخواستی که از دولت و قوه قضائیه داریم این است که در جهت تحقق عدالت بیشتر تلاش کنند.

وی با اشاره به اینکه فضای عدالت‌خواهی اغلب با انتقادگری صرف اشتباه گرفته می‌شود، بیان کرد: در زمینه عدالت‌خواهی اسلامی نیاز به نظریه‌پردازی داریم که در این میان دانشگاه و حوزه باید به وظایف خود عمل کنند.

دژکام عنوان کرد: دانشگاهیان و حوزویان باید به این سوال بپردازند که در زمان غیبت باید برای رفع نیاز جامعه به عدالت اسلامی چه کرد چراکه امروز کسانی در جهان ادعای عدالتخواهی دارند اما عدالت اسلامی نیست.

وی با اشاره به اینکه نظریه‌‌پردازی درباره عدالت باید سامان گیرد، گفت: گاه دانشگاه و حوزه به جای پرداختن به سوالات اصلی و نیاز جامعه به مسائلی که جنبه فرعی و درجه چندم دارد، می‌پردازند.

امام جمعه شیراز با اشاره به قرار گرفتن در آستانه شب‌های قدر افزود: شب قدر به عبادت خدا اختصاص دارد و بیدار بودن صرف کافی نیست بلکه باید مشغول به عبادت بود.

دژکام با اشاره به حدیثی گفت: اگر برای خدا خالص شویم و کار کنیم خداوند امور و گرفتاری‌های ما را تقبل و حل می‌کند و کار را به دیگر بندگان واگذار نمی‌کند. امروز در جامعه گله‌مندی‌هایی است هرچند که هرکس باید وظیفه خود را انجام دهد اما اگر می‌خواهیم معطل بنده خدا نباشیم باید برای خدا وقت بگذاریم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به رحلت امام خمینی و 14 خرداد ماه افزود: امام خمینی برای خدا قیام و انقلاب کرد و امروز نیز که مقام معظم رهبری جانشین ایشان است.

، هدفش قیام لله است

وی با بیان اینکه طی هیچ مسیری بدون زحمت و مشکل نیست، بیان کرد: امروز من و شما باید برای رساندن انقلاب به دست صاحب اصلی‌اش امام زمان (عج) آماده باشیم و برای خدا درگیر مشکلات نشویم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار