مدیرکل تامین اجتماعی استان فارس گفت: با توجه به اهمیت فرهنگسازی برای نسل جوان، نیاز است سرفصلی به نام بیمه های اجتماعی در مباحث درسی دانش آموزان گنجانده شود.
کد خبر: ۶۱۷۳۹۹
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۸ 10 June 2018

تابناک فارس به نقل از ایرنا:روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی فارس روز یکشنبه این سخنان را به نقل از عبدالکریم نباتی منتشر کرده و به بازدید 2 هزار و 300 دانش آموز از شعب تامین اجتماعی استان در راستای فرهنگسازی بیمه ای پرداخته است.
مدیرکل تامین اجتماعی استان فارس گفت: در دومین مرحله طرح بازدید دانش آموزی، این تعداد از دانش آموزان مقطع نهم، دهم و یازدهم مدارس از شعب 35 گانه تامین اجتماعی در استان بازدید کردند.
نباتی گفت: سازمان تأمین اجتماعی، به عنوان اصلی ترین متولی بخش بیمه‌های اجتماعی و درمانی نظام جامع تأمین اجتماعی، همواره کوشیده است با تامین حداقل معیشت، دسترسی مخاطبین خود را به خدمات اساسی مورد نیاز تضمین کند.
مدیرکل تامین اجتماعی فارس ادامه داد: این سازمان در قبال مخاطبان خود با ارایه تعهدات کوتاه و بلند مدت نقش خطیری در ایجاد امنیت اجتماعی ایفا می کند و بر همین اساس آشنایی اقشار مختلف مردم به خصوص نوجوانان و جوانان کشور با وظایف و کارکردهای تامین اجتماعی بسیار ضروری است.
وی افزود: در همین راستا برای آشنایی نوجوانان و جوانان استان، طرح بازدید دانش آموزان از شعب تامین اجتماعی برای دومین سال متوالی با هدف ارتقای سطح آگاهی عمومی دانش‌آموزان از مفاهیم بیمه و تأمین اجتماعی، اعتلای سرمایه‌های اجتماعی، ترویج فرهنگ بیمه‌های اجتماعی و گسترش پوشش بیمه ای و ایجاد زمینه و بسترسازی لازم برای ارتقای پذیرش مسئولیت اجتماعی دانش‌آموزان به عنوان نسل مولد و کارآفرین فردای کشور اجرا شد.
مدیرکل تامین اجتماعی فارس درباره نقاط قوت این طرح گفت: رشد کمی حضور دانش آموزان در مرحله اول از 800 نفر به 2هزار و300نفر در مرحله دوم ، استقبال دانش آموزان از مباحث بیمه ای، گفت و گوی چهره به چهره دانش آموزان با کارشناسان و مسئولین تامین اجتماعی، ارایه بسته های آموزشی معرفی مضامین تامین اجتماعی به دانش آموزان و معرفی بیمه زنان خانه دار، اختیاری و مشاغل آزاد به دانش آموزان از نقاط قوت این طرح بود.
وی در عین حال اظهار داشت: کمبود وقت دانش آموزان در مدت زمان حضور در شعب تامین اجتماعی و نبود سرفصلی تحت عنوان بیمه های اجتماعی در مباحث درسی دانش آموزان به عنوان نقاط ضعف این طرح بود و امیدوار هستیم با تداوم اجرای طرح و رفع نقاط ضعف آن بتوانیم گامی موثر در معرفی بیمه های اجتماعی برداریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار