مدیر مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداری یزد از اجرای پروژه قطار بین‌شهری در یزد با بهره‌گیری از واگن‌های تراموا، در آینده نزدیک خبر داد.
کد خبر: ۶۱۸۰۹۷
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۱ 12 June 2018

حمید دهقان‌بنادکی  گفت: ایجاد قطار حومه‌ای یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که در برنامه‌های شورای شهر یزد قرارگرفته و می‌تواند نقش بسیار مناسبی را در ایجاد ارتباط هرچه بهتر بین شهرهای نزدیک در استان ایفا کند.

وی ادامه داد: در مسیر شهرهای استان نظیر یزد و اردکان، مناطق و اماکن بسیار مهمی قرار دارد و ایجاد قطار بین‌شهری می‌تواند ارتباط بین مراکز مهم متعدد را به‌خوبی برقرار کرده و تعاملات بین‌شهری را گسترش دهد.

مدیر مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداری یزد تصریح کرد: در همین راستا مطالعات و بررسی مربوط به بسترسازی و احداث قطار بین‌شهری در یزد صورت گرفته تا در صورت امکان و داشتن توجیه اقتصادی، این طرح پس از طی مراحل اداری و قانونی و گرفتن مصوبه‌های موردنیاز، با همکاری راه‌آهن و شهرداری‌های چهار شهر یزد، اردکان، مهریز و میبد، اجرایی شود.

دهقان اذعان کرد: مقررشده است تا با مشارکت شهرداری شهرهای مربوطه شرکتی به ثبت رسانده شود و این شرکت بعد از انجام بررسی‌های نهایی و تعیین سهم هر شهر از تأمین بودجه این پروژه، برنامه‌های آن را به‌پیش ببرد، البته این طرح نیازمند بودجه‌های کلان و به‌تبع آن همکاری گسترده شهرداری‌های شهرهای مجری و سایر نهادهای دخیل در این طرح است.

وی بیان کرد: امیدواریم با همکاری نهادهای مختلف دخیل در این پروژه، اعتبارات لازم آن نیز فراهم شود، لازم به ذکر است که ریل‌گذاری این طرح بر عهده راه شرکت راه‌آهن استان گذاشته‌شده و شهرداری‌های شهرها هم مواردی چون خرید واگن‌ها و احداث ایستگاه‌های آن را دنبال می‌کنند.

این مسئول در ادامه بهره‌گیری از واگن‌های تراموا را یکی از بهترین گزینه‌ها در اجرا و بهره‌وری هر چه‌بهتر از این پروژه برشمرد و گفت: اعضای شورای شهر یزد مشغول رایزنی برای خرید واگن‌های لازم از کشورهایی نظیر چین و روسیه هستند.

دهقان تأکید کرد: این طرح یکی از طرح‌های سازنده، برجسته و مؤثر در بهبود توسعه شهرهای استان و ایجاد آینده‌ای روشن‌تر برای جامعه بوده و می‌تواند ضمن تمرکززدایی در شهرها، سهولت رفت‌وآمد بین‌شهری، کاهش ترافیک، کاهش هزینه‌های حمل‌ونقل، کاهش تصادفات جاده‌ای، افزایش ضریب امنیتی سفرهای بین‌شهری، کاهش مصرف سوخت و کاهش آلودگی هوا را برای استان به ارمغان آورد، امیدواریم این طرح که بخش مهمی از آن نیازمند حمایت بخش‌های دولتی است به‌خوبی به بار نشسته و در خدمت مردم دارالعباده قرار بگیرد.

مدیر مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداری یزد در پایان خاطرنشان کرد: البته تاکنون سرمایه‌گذاران متعددی از بخش خصوصی در راستای حمایت از این طرح اعلام آمادگی کرده‌اند و کارشناسان در حال بررسی شرایط و انتخاب بهترین گزینه در راستای اجرای هرچه بهتر این پروژه و جذب سرمایه‌های لازم هستند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار