مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس با بیان اینکه طرح جنگل کاری در سه هزار و ۲۰۰ هکتار از مراتع استان فارس اجرا می‌شود، گفت: از آنجا که کُنار یکی از درخت‌های مقاوم و پرسود در جنوب و جنوب غرب کشور است و از دو سال پیش طرح توسعه درختان کنار در استان فارس آغاز شده است.
کد خبر: ۶۲۶۰۰۶
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰ 03 July 2018

تابناک فارس به نقل از میلاد لارستان: مهرزاد بوستانی گفت: با همکاری تشکل‌ها و نهاد‌های مردمی در راستای بازسازی، غنی سازی و احیاء جنگل‌های فارس سه هزار و ۲۰۰ هکتار از مراتع فارس جنگل کاری شده است.

وی با بیان اینکه سالانه تعهداتی برای جنگل‌کاری و توسعه جنگل داریم که این تعهدات در قالب اعتبارات ملی و استانی و مشارکت مردمی محقق می‌شود، گفت: پارسال از محل اعتبارات ملی و استانی در ۵۰۰ هکتار از اراضی شهرستان گراش نهال کُنار کاشته شده است.

بوستانی با بیان اینکه علاوه بر این ۵۰۰ هکتار در حدود ۴۰۰ هکتار از نقاط مختلف استان نیز با گونه‌های مختلف درختان طرح جنگل‌کاری انجام شده است، افزود: در مجموع با استفاده از بودجه دولتی حدود ۹۰۰ هکتار از اراضی فارس جنگل‌کاری شده است.

وی ادامه داد: از آنجا که کُنار یکی از درخت‌های مقاوم و پرسود در جنوب و جنوب غرب کشور است و از دو سال پیش طرح توسعه درختان کنار در استان فارس آغاز شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس با بیان اینکه پارسال ۶۸۰ هزار اصله نهال گونه‌های کم‌آب‌بر و سازگاز با اقلیم فارس تولید شده و برای کاشت در اختیار بخش دولتی و مردم قرار گرفته است، گفت: معمولا عمده نهال‌کاری‌ها از اواسط پاییز آغاز می‌شود و تا پایان اسفندماه ادامه دارد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار