اجرای مرحله دوم طرح مرمت بنای تاریخی دروازه قرآن شیراز بزودی آغاز می شود.
کد خبر: ۶۲۶۸۳۰
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۱ 04 July 2018

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شیراز گفت: پیمانکار این طرح در حال تهیه و تجهیز کارگاه است و بر اساس برنامه ریز‌ی ها مرمت قسمت درونی این بنای تاریخی بزودی زیر نظر مستقیم کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس آغاز می شود.
جهان بخش میرزاوند با اشاره به اینکه مرمت این بنای تاریخی از سال ۹۴ آغاز شده است، افزود: با توجه به قدمت و اصالت بنا ، فاز اول مرمت این دروازه تاریخی شامل مرمت بیرونی و مقاوم سازی زیر نظر مستقیم کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس انجام گرفت.
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شیراز اضافه کرد: مرمت بیرونی بنا با تثبیت سازه و محکم سازی پایه‌های آن انجام شد و استفاده از مصالح و حتی رنگ آمیزی آن هم مطابق طرح تاییدی صورت گرفت.
به گفته وی، مرور زمان وشرایط آب و هوایی موجب می‌شود که رنگ بنا‌ها تغییر کند و به طور حتم رنگ اولیه بنا نیز روشن بوده است.
دروازه قرآن یکی از دروازه‌های به جای مانده از دوران پهلوی اول در شیراز است که امروزه به عنوان یکی از آثار تاریخی و گردشگری این شهر به حساب می‌آید.
وجه تسمیه دروازه قرآن به خاطر قرآنی است که برفراز آن وجود داشته تا مسافران به سلامت از زیر آن عبور کنند. این بنا باشماره ۱۸۰۰ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار